Ik ken iemand die is 15 jaar en heeft vaak opstootjes met haar moeder en broer, wat kan ze het doen ?

Kan ze bijvoorbeeld zonder toestemming ergens opgevangen worden door een hulp opvang / instantie ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Denk dat het van de aard van "opstootjes" zal afhangen.
Welk meisje van 15 heeft geen "opstootjes" met haar ouders of familie?
Als het om mishandeling zou gaan is het een ander verhaal.....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien kan je de opstootjes iets uitgebreider beschrijven voor ze klakkeloos als pubergedrag word afgedaan.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk helemaal niets, tenzij dit om mishandeling gaat, maar dat gevoel krijg ik niet uit je vraag.
Ik ga ervan uit dat dit gewoon een puberend meisje is, dat de dingen erger ziet en maakt, dan dat ze zijn. Pubers maken meestal ruzie met broers en zussen en zijn het niet eens met de ouders, dat wordt minder als ze ouder worden. Geen reden dus om uit huis geplaatst te worden. Dus nee, dit is een gewone gezinssituatie, met een puber in huis. Daar heerst soms wat onvrede, ongeacht wie de aanstichter daarvan is, zullen ze dat samen op moeten lossen. Hier wordt geen hulp voor geboden bij het vinden van andere woonruimte.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke. Bedankt voor je antwoord
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Duidelijk en de informatie die ik nodig had.