Ik drink zo'n 7 liter water vocht per dag(thee,water).Kan dit schadelijke gevolgen hebben vor mijn gezondheid?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Meestal word veel drinken geassocieerd met Diabetes. Ik dronk op een gegeven moment ongeveer net zo veel als jij nu, ik moest ook erg vaak naar toilet en was vaak moe. Als jij zelfde deze symptomen ook herkent dan is het wellicht verstandig om eens een huisarts te raad plegen en te laten testen op Diabetes.

Dit testen kan gebeuren bij de huisarts zelf je hoeft er niet speciaal voor naar het ziekenhuis. Of het schade kan voor je gezondheid kan opbrengen ligt aan of je inderdaad diabetes hebt. Mocht je het niet hebben en verder geen andere lichamelijke klachten hebben dat zou ik zeggen dat het niet direct gevaarlijk is.

Maar op lange termij zal dit niet goed voor je zijn. Door overmatig te drinken kan je lichaam meer vocht vasthouden waardoor je mogelijk vocht ophopingen krijgt in knieeen, buikholtes, hart, longen en dergelijke. Je zal er zeker verstandig aan doen met deze hoeveelheid vocht inname eens naar de huisarts te gaan.