Zij er op internet theorieen te vinden die vinden dat je door in aanraking te komen met allergenen, antistoffen opbouwt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dergelijke theorieën ben ik nog niet tegengekomen. Volgens mij klopt die stelling ook helemaal niet.

Het lichaam zal immunoglobulines, die het reeds heeft, gebruiken tegen de allergenen, maar ik zie niet in waarom het lichaam uit zichzelf immunoglobulines zou aanmaken door allergenen. De allergenen zijn dus "triggers" voor het gebruiken van immunoglobulines, maar volgens mij niet voor het aanmaken ervan.

MVG,
Aiden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik snap de link niet zo goed tussen de hygiënehypothese en de stelling dat allergenen de opbouw van immunoglobulines stimuleert. Zou je dat even kunnen uitleggen, alsjeblieft? Alvast bedankt!