Mijn huid op mijn gezicht raakt altijd los als ik net gedouchet hebt, wat is er aan de hand?

Toegevoegd na 37 minuten:
mijn hoofdhuid heeft telkens van die velletjes, omdat het nogal erg droog is. En als ik net gedouchet heb, is het rood en ik wil weten waarom.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (4)

Je verliest altijd wel huidschilfers. En nu in de winter is je huid droger, en een hete douche maakt het er niet beter op.
Minder heet douchen en insmeren met lotion
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is eigenlijk heel het jaar
anneliez
12 jaar geleden
Dan heb je misschien gewoon een droge huid,
Als je lang of erg warm doucht, dan droogt je huid uit. Dat klinkt tegenstrijdig, maar het is wel zo.
Als je dan over je vel wrijft, met je handen of een handdoek, dan zie je allemaal velletjes loskomen.
Feitelijk is dat te vergelijken met wat je doet bij een scrubbeurt: het allerbovenste, oudste, laagje van je vel weghalen. Dat kan op zich helemaal geen kwaad, maar het is wel slim om je huid daarna te verzorgen met bijvoorbeeld bodylotion of iets anders dat weer een beetje vettend is. Dat voorkomt jeuk.

Als je het helemaal wilt voorkomen: minder lang douchen en vooral minder warm. Dan is minder belastend voor je vel.

Toegevoegd na 1 uur:
Je kunt ook douchen met speciale doucheolie, bijvoorbeeld van Balneum. Ik denk dat er ook wel shampoos zijn die zo werken, vraag het eens bij een drogist of apotheek, die kunnen je adviseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, hier heb ik echt veel aan.
Er iets niets ergs aan de hand, je huid is ontzettend droog. Probeer een zalf te vinden die je huid flink voedt. Kijk ervoor uit dat je geen zalf koopt die 'vet' is, hierdoor kan je huid onzuiver worden en kunnen jeugdpuistjes ontstaan, en dat wil je waarschijnlijk niet als het niet hoeft. Je huid heeft flink wat hydratatie nodig. Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een gezichts lotion gebruiken- minder heet douchen - niet met een handdoek te ruw & snel over je huid gaan.
Nergens niet deppen helpt heel goed en het droogt goed af.
Bron: Eigen Ervaring