Is het zo dat als je griep/koorts hebt het slecht is om te gamen of achter een scherm te zitten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
11.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik ziek ben is gamen echt het laatste waar ik aan denk.

Antwoorden (2)

Als jouw lichamelijke gesteldheid zodanig is dat jij niet naar school of naar je werk kunt, dan ben je ook niet in staat om achter de computer te zitten. Dan hoor je in bed te liggen en uit te zieken. Iemand die echt griep heeft is echt niet in staat om een hele tijd te zitten, die wil slapen om beter te worden.
Wanneer je koorts hebt is het slecht om te gaan gamen. Want door de spanning van het spel druk je jouw temperatuur nog verder omhoog. Het zal nog langer duren voordat je weer gaat herstellen. Dus het is heel onverstandig om dat te doen.
Amadea
10 jaar geleden
Er is geen enkele reden om aan te nemen, dat je slechter zou genezen als je bij griep/ koorts geen bedrust houdt.
Mensen, die ziek zijn en zich daardoor slecht voelen, kunnen zich over het algemeen minder goed concentreren. Veel werkzaamheden zul je daardoor minder goed kunnen doen; op school zul je toch even niets opsteken. Daarnaast zou je je collega's/ medeleerlingen ziek aan kunnen steken.
Daarnaast is het natuurlijk ook zo, dat je totaal geen zin hebt in je werk/ school op het moment dat je je beroerd voelt.
Bij een flinke koorts (althans als de temperatuur oploopt) ben je eigenlijk alleen maar genegen om onder de dekens weg te kruipen. Daardoor is al snel het idee ontstaan, dat zieke mensen in bed thuis horen.

Om al deze factoren besluiten mensen met griep/ koorts meestal om thuis te blijven. Het is in zo'n geval dan ook goed te begrijpen als je thuis zou willen blijven.

Aan de andere kant verloopt het hele proces van je afweer, ook op het moment dat je op je werk/ school zou zijn en ook als je achter je pc zit. Je activiteiten hebben totaal geen invloed op het verloop van je afweer.

Als je dus vanwege ziekte thuis blijft, maar je je niet zo ziek voelt dat je in bed zou moeten blijven dan kan je gerust iets anders gaan doen.
Voor mij persoonlijk geldt, dat ik me in bed stierlijk ga vervelen en me daardoor juist zieker ga voelen.

Overigens gaan mensen bij het opkomen van koorts onder de dekens liggen om te helpen met het verhogen van de temperatuur. Op het moment, dat de koorts niet meer stijgt (of weer afneemt) zullen de meeste mensen dan ook geen behoefte meer hebben om in bed/ onder dekens te blijven.