Is het aan te raden om als 58jarige vrouw met artrose in de rug toch lichte buikoefeningen te beginnen ?

Ben steeds veel sport gewoon geweest, vooral fitness, maar door omstandigheden een poos niets meer gedaan. Dus dacht ik, buikspieren verstevigen ..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Ga naar een fysiotherapeut voor advies
Ritsuka
10 jaar geleden
Naast buik moet je ook rug meetrainen

Antwoorden (2)

Gewrichten hebben beweging nodig, zeker in geval van artrose. Met dagelijkse lichaamsbeweging train je niet enkel je spieren en gewrichtsbanden, maar doe je ook iets voor de stofwisseling en voeding van je gewrichten. Je hebt minder pijn en wordt beweeglijker. Consulteer echter je arts alvorens de oefeningen te starten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jazeker, mits onder de leiding van een ervaren therapeut.
Mijn echtgenote doet dit al jaren, gecombineerd met warm water oefeningen en heeft er idd veel baat bij!