Is het verstandig om een knieband te dragen tijdens sport?

Ik ben laatst naar de dokter geweest omdat ik last had van mijn knie, dit door scheurtje in de miniskes. is het nu verstandig om een knieband te dragen als ik ga turnen op school? ps. ik mag nog turnen van de dokter als ik maar rustig aan doe.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als jelast hebt ervan wel. Als je geen last hebt niet, omdat je knie daardoor zwakker wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een knieband geeft een extra bescherming/ steun aan je knie, bij extreme belasting zoals sport.
Het nadeel hiervan is dat door voorzichtig te sporten, zonder een knieband, je knie langzaam sterker kan worden en dat met de knieband om dus niet/ minder gebeurt.
Er moet dus een moment komen, dat je zonder knieband door moet gaan, te vroeg is niet goed, maar te laat dus ook niet.
Als je denkt dat het gaat, probeer je gewoon even zonder, niet te lang en dan de knieband weer om.
Gaat alles goed, dat dan langzaam opbouwen.
Niet overmoedig worden als het goed gaat, maar weer om doen VOOR je er last van krijgt.