kan je door een val op je nek een nekhernia krijgen?

ik viel in een rare houding op mijn nek en heb symptomen van een nek hernia, is dat mogelijk?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, dat is mogelijk, maar dat kan alleen door een arts worden vastgesteld. Het kan ook gewoon flink beschadigd zijn. Het beste ga je morgen naar de huisarts.

Nee, een nekhernia ontstaat door een ingezakte tussenwervel die tegen de zenuwbanen drukt. Dat gebeurt vrijwel nooit door een val. Symptomen van een nekhernia KUNNEN zijn: moeilijk lopen (alsof je door pap loopt), uitval of vreemd gevoel in vingers handen of armen en het niet kunnen ophouden van plas. Alleen een MRI scan en soms een röntgenfoto kan uitwijzen of het echt een nekhernia is.

Een nekhernia is een uitstulping van de tussenwervel van de nek [ zachte ring tussen de wervels die als schokbreker dienen]. Het is perfect mogelijk dat dit door een val kan onstaan. Zelfs een verkeerde hoofdbeweging kan dit veroorzaken. Het kan ook zijn dat de tussenwervel al verzwakt is en dat door de val de tussenwervel het begeeft. Maar de dokter gaat je daar meer kunnen over zeggen.Vooral niet te lang wachten want dat kan ernstige gevolgen hebben zo een hernia Robby BB

hallo vriend, als je nou niet optyft met je nutteloze tyfus vragen dan zorg ik dat je in iedergeval geen last meer hebt van je nek-hernia, pussy. mocht je dit niet begrijpen: ik kom naar je toe en breek je f*cking nek. houdoe

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100