Waarom is iemand hardhorend, terwijl deze geluiden en dergelijke juist zachter (of niets?) hoort?

of wordt met "hard" "moeilijk" bedoeld?

Toegevoegd na 13 minuten:
aan moderatieteam: bedankt voor het verbeteren! Ik wist niet waarom het fout ging met de vraag? Mijn excuses.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dát vraag ik me nou dus ook af, beetje scheef...

Het beste antwoord

Omdat diegene alleen "hard"geluid hoort.Overigens is het een verouderde term en noemt men het al enige tijd "slecht horend".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Iemand die slecht hoort, is niet doof, maar HOORT je wel, als je HARD tegen hem/haar praat.

Andere optie is dat het uit de Engelse taal komt

The hard way = de moeilijke weg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kans is groot dat dit het beste antwoord wordt! Maar je weet nooit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We zullen zien...
Iemand die het beter weet mag gerust reageren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een misvatting: hard praten helpt vaak helemaal niet. Duidelijk articuleren wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Dette, ik zal niet zeggen dat je ongelijk hebt, maar toevallig heb ik een hardhorende vriend en mijn ervaring is dat hard praten wel degelijk helpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
watte?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IK ZEI:...ACH LAAT MAAR...
In mijn dialect (Gronings) word de term hardhorend gebruikt voor kinderen die niet luisteren/gehoorzamen.
Ze zijn dan hardhorend in de zin van hardleers,ze leren moeilijk gehoorzamen.
We zeggen dan tegen het kind"Wees niet zo hardhorend"
oftewel "leer nu eens gehoorzamen".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hardleers is ook zo een woord
hard word gebruikt o
dat het krachtig zegt wat het bedoelt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ooit op volwassen leeftijd de mazelen gehad en daardoor behoorlijk doof geworden. Maar ik heb de term hardhorend nooit gebruikt,maar altijd slechthorend,omdat hardhorend uit de tijd is.
Maar er zijn veel van dat soort uitdrukkingen,die eigenlijkn iet juist zijn.