Mijn oor is ontstoken omdat ik pas gaatjes hebt gemaakt maar ik heb het gister even weggehaald omdat er pus kwam maar ik doe nu sterilon is dat goed?

Mijn oor is ontstoken omdat ik pas gaatjes hebt gemaakt is zo 4weken en gister was het heel dik en toen ik die oorbel weg had gehaald had ik pus en steeds toen ik die oorbel terug probeerde te zetten deed het pijn of er kwam steeds bloed maar ik heb hem nu wel binnen en heb meteen sterilon gekocht en ik druppel 2 keer per dag gaat het gat nu goed worden of niet ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Het gaat zeker goed komen.
Ik zou vooral veel sterilon gebruiken, dit ontsmet. Een paar keer per dag op je oor doen. Je oorbel eerst een tijdje uitdoen zodat je oor een beetje tot rust komt.
Dan goed draaien met je oorbel zodat het ook in het gaatje komt. Ook blijven gebruiken als het over is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan ik dan niet gewoon mijn oorbel erin laten en dan goed met sterilon druppelen? Want als ik het weg ga halen en niet in zet kan die gat weer dicht gaan omdat ik het pas heb
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat kun je inderdaad het beste doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel :)

Andere antwoorden (1)

Het zweerknopje mag er pas na 6 weken uit, je oor heeft die tijd nodig om te genezen, je had direct vanaf de eerste dag je oor regelmatig moeten ontsmetten. Vreemd dat diegene die de oorbellen heeft gezet je dit niet heeft verteld. Draaien moest vroeger, maar dat wordt tegenwoordig afgeraden. Je oren aan de voor- en achterkant langs je oorbel druppelen met sterilon, zodat je hele oorlel nat is. Laat je oor en oorbel verder met rust. Ga bij ernstige pijn, of vreemd uitziend oor terug naar diegene die de oorbel heeft gezet, als het goed is weet deze wat je verder moet doen. Je hebt door je oorbel eruit te halen en er weer in te zetten de genezende wond beschadigd, plus dat het de vraag is of je hygiënisch te werk bent gegaan. Als je koorts krijgt, naar de huisarts. Maar ook als je te weinig of geen advies krijgt van diegene die hem heeft gezet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toen ik hem had weggehaald waren mijn handen schoon ik heb toen mijn oor goed schoon gemaakt en ik had een druppel die ik in die gat had gezet en op die. Oorbel ook zodat hij nat naar binnen gaat maar nu laat ik mijn oorbel gewoon zitten in me oor en gewoon goed druppelen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat heb je nog niet zo slecht gedaan. Hou het in de gaten.