Is het zo dat mannen minder opmerkzaam zijn bij bijvoorbeeld veranderde kapsels dan vrouwen?

Ze hebben bij mij thuis niets in de gaten, al draag ik een een afro met een ring door mijn neus!

Is dit een algemeen fenomeen? Wat is daarvan de oorzaak?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Dat heeft te maken met oog voor detail. De ene persoon heeft dat veel sterker dan de andere. Vrouwen hebben over het algemeen meer oog voor detail dan mannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Er zijn dus voor mannen duidelijk belangrijker zaken,dan een (vrouw)kapsel.

Toegevoegd na 42 minuten:
Maar we weten wel dat je (4/2/2010) JARIG BENT en daar hoor je de dames niet over, gefeliciteerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet je in zulke situaties alleen aan je zelf denken, gewoon attent.. Waarin je de ander eens een prettig gevoel geeft. Jammer genoeg zijn er veel meer zware onderwerpen.
Hihi nou mijn man heeft zulke dingen eerder door dan ik. Hij ziet meteen dat ik iets nieuws aan heb en of ik naar de kapper geweest ben en bij kennissen/vrouwen ziet ie aan hen dat ze zwanger zijn als ze het net zelf weten (nee, niet door de buik ;-)).
Ik ben echt een vrouw maar blind wat zulke dingen betreft (of het moet een hanekam zijn waar men mee aankomt).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vorige week een stuk van mijn haar afgeknipt en een ander kleurtje. Mijn man reageerde niet. 5 Dagen later komen er 2 vriendinnen en een dochter binnen die meteen roepen: wauw, wat heb je nou gedaan, zo dat is een verandering, waarop mijn man onnozel reageert: hoezo, wat heb je gedaan? Hij had het echt niet gezien, zei hij......
Zijn verklaring daarvoor is dat hij mij altijd even mooi vind en altijd een bepaald zelfde beeld van mij in zijn hoofd heeft, wat wat hem betreft nou niet echt ingrijpend was veranderd. Verder is hij heel erg druk met zijn werk en leeft hij daardoor vaak onder zware druk, hij is met zijn gedachten totaal ergens anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Werkt hij bij de playboy, dan begrijp ik het
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk,leuk...maar nee niet aan de orde...hij is bankdirecteur, nou dan snap je het wel toch...valt niet mee op dit moment...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar de schaapjes zijn voor jullie dus op het drogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sorry, was een grapje, hij is geen bankdirecteur,ik denk namelijk dat die het echt zwaar hebben op dit moment, zonder of met bonus. Mijn man is een wetenschapper, meer het type verstrooide professor, dus dat verklaart ook wat...maar bezig met een heftig onderzoek internationaal dus erg zwaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het toch een sterk staaltje hoor,je vriendinnen zien het meteen en je man heeft niets in de gaten.
hihihi
Natuurlijk is dat zo, mannen lopen niet zo vaak naar de kapper, dus die zien dat niet...

Ja dat is algemeen zo bij mannen... Die weten niet eens de kleur van de ogen van de partner...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit komt me erg bekend voor! Ik ben een tijd geleden naar de kapper geweest en heb mezelf daar een totaal ander kapsel met een hele andere haarkleur laten aanmeten. Toen ik bij mijn ouders kwam complimenteerde m'n moeder me gelijk met mijn nieuwe kapsel. Mijn vader zag niets.. Uren later tijdens het eten zag hij nog niets. Na vele hints, begon hij zelfs te gokken en vroeg hij of ik nieuwe schoenen of kleren aan had...
Hetzelfde geld voor mijn vriend, maar dan een graadje minder.

Mannen denken globaal en zien een situatie als een geheel, vrouwen vertrouwen op nuances en details.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb mezelf al jaren geleden aangeleerd om bij èlke wijziging in haarbeeld bij vrouwen blij verrast "goh, wat zit je haar leuk!" uit te roepen. De collega die 's-ochtends de babyshampoo en babyolie verwisseld had bij het douchen vindt me nog steeds een kwal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen subcultuur houd ich daar meer mee bezig, de mannen subcultuur zegt het niet zoveel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is verschillend, hangt van man tot man af.
Ik bijvoorbeeld heb gelijk inde gaten of er iets veranderd is aan iemands kapsel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het schijnt vaker voor te komen, ikzelf ook bijvoorbeeld.
Maar niet alle mannen zijn zo hoor, het ligt echt aan de persoon :)