Mijn nek voelt strak en stijf aan en trek door naar me linker schouderblad en arm wie weet wat ik hier tegen kan doen???

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de reacties ik heb idd al van alles geprobeerd fysio ook al gedaan niks helpt eigenlijk ben ook vaak duizelig en soms hele erge pijn in me schouder dat ik echt beperkt ben het wisselt per dag hoe het gaat mijn huisarts zei eerst dat mijn bindweefsel geïrriteerd was bij me borstkast en dat ik daar die klachten van had maar heb daar geen vertrouwen in
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
cindy gaa zeker naar je huisarts of je niet de ziekte van bechterew heb

Het beste antwoord

Zoals je het omschrijft vermoed ik dat de m. trapezius hier de boosdoener in is, samen met de m. levator scapulae. Om uitsluitingen te geven ligt het er aan welke bewegingen je kan doen of mogelijk beperkt in kan doen. Als het achter op de nek is, en op de schedelrand aanhecht richting de arm is het definitief de trapezius, wanneer het gaat om het hoofd naar links of naar rechts te draaien als je rechtop zit of staat, heeft het meer te maken met de m. levator scapulae en de m. sternocleidomastoideus.

Bekijk ook eens de volgende video's voor oefeningen:
https://www.youtube.com/watch?v=l1MOs8nhUMQ
https://www.youtube.com/watch?v=Uzv1jE2vRcE
https://www.youtube.com/watch?v=hdNKJoozzBM

En om zijdelings mee te nemen:
https://www.youtube.com/watch?v=RNbdubX_hU4
https://www.youtube.com/watch?v=UR7WR4q3Mzs
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wat mij goed helpt, is een warme kruik, verder ook blijven bewegen. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om een stijve nek te verhelpen kun je natuurlijk een warme douche of een warm bad nemen. Verreweg de meeste Nederlanders doen dit als eerste bij spierpijn in de rug of nek. Velen slikken daarbij ook nog pijnstillers om de nekpijn weg te nemen of doen oefeningen. Een goed alternatief is het smeren van een natuurlijke spier- en gewrichtsgel die het lichaamseigen proces om weefsel te herstellen bevordert.

Blijf je last houden van een stijve nek? Dan is het raadzaam om een bezoek aan de huisarts te brengen. Hij kan je dan wellicht fysiotherapie voorschrijven om je lichaamshouding te verbeteren. Ook kan hij bij hevige pijn medicatie voorschrijven. Let op! Een stijve nek heeft niet altijd een onschuldige oorzaak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je voor je reactie ik heb al van alles geprobeerd fysio ook al werk allemaal niet me huisarts heeft ook gezeg dat mijn bindweefsel geïrriteerd was bij me borstkast en daar uitstraling van heb maar geloof dat niet zo had er ook nooit van gehoord