Van iemand die jaren in de tropen had gewoond en gewerkt hoorde ik dat hij altijd koffie dronk bij hoofdpijn, dat maakt de bloedvaten wijder waardoor de druk minder wordt en dus minder pijn veroorzaakt. Moet zeggen dat die keren dat ik hoofdpijn heb en geen paracetamol, deze oplossing inderdaad werkte.
En zelf drink ik ook altijd extra water als ik hoofdpijn heb, komt de vochtbalans in mn lijf weer op peil
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Goeie seks wil wel eens helpen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
even de buitenlucht in en een wandeling maken
anneliez
13 jaar geleden
Het hangt ervan af waardoor de hoofdpijn ontstaat. Als je erg vermoeid bent zou even slapen kunnen helpen. Heb je last van spanningshoofdpijn neem dan een warme douche en draai je heel langzaam rondjes met je hoofd of laat je masseren. Een warm kompres kan ook helpen. En ontspan je.

Vermijd in ieder geval veel prikkels (licht en geluid) en doe het rustig aan. Als je vaak en lang last hebt van hoofdpijn moet je even langs je huisarts. Gebruik paracetamol echt incidenteel en niet dagelijks. Dit kan juist weer hoofdpijn uitlokken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een massage van je nek en nek spieren kunnen voor verlichting zorgen, en zo de kans op hoofdpijn verkleinen. Wellicht kan je partner je daarbij helpen of anders een fysiotherapeut.
Ontspan je.
Of neem een lekkere douche.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve de overige goede antwoorden, schijnt het drinken van veel water ook al enorm te helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het eens met twee, drie of zelfs vier glazen koud water. Daarmee pak je twee belangrijke oorzaken van hoofdpijn aan: oververhitting van je hersenen en histamine, die je met het water verdunt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een stukje tuin omspitten wil mij ook altijd goed helpen, ik vergeet altijd pijnstillers te kopen en je bent meestal eerder van je hoofdpijn af met spitten dan dat je die dingen kunt kopen en dan maar gaan zitten wachten tot het werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt beter naar de doctor gaan dan allerlei pillen slikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn hoofdpijn komt altijd uit mijn nek, dus dan leg ik iets zachts maar drukkend precies onder mijn atlas (kuiltje in de nek), Verder heb ik van een indische vriendin geleerd dat wenkbrauwen masseren ook tegen hoofdpijn wil helpen en er schijnt een drukpunt bij je duim te zijn (acupressuurpunt) maar ik weet helaas niet waar dat zit...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt misschien raar, maar wat goed helpt tegen hoofdpijn is een voetmassage. In je voetzolen bevinden zich drukpunten. Als die gestimuleerd worden door massage activeer je de energiestromen in je lichaam. Je wordt ontspannen en door de ontspanning zal je hoofdpijn langzaam wegzakken.

Als je niemand hebt om je voeten te laten masseren kun je zelf ook iets doen. Hier wat tips: http://www.newcreation.be/ezine/voetmassage.html
http://www.romantischcadeau.nl/voetmassage.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iets kouds tegen je voorhoofd houden wil ook nog wel eens helpen. Zelf neem ik een pot jam o.i.d. uit de koelkast en houd dat tegen de zere, bonkende plek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paracetamol is een medicijn dat het bijverschijnsel hoofdpijn kan onderdrukken. De kunst is om te kijken of er een oorzaak is te vinden. Dat kan vanalles zijn zoals:
-ogen die hard moeten werken om iets schep te zien,
-stress die zorgt voor spierspanning in nek, schouders, voorhoofd.
-te weinig drinken.
-andere oorzaken.
Behandel dus de oorzaak en niet alleen de bijverschijnselen. Succes met het vinden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het vaak terug komt kan je beter 'advil' in de vorm van gel gebruiken, als je geen maagpatient bent tenminste, en anders toch even langs de huisarts om raad vragen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De schoonheidsspecialist zei tegen mij dat het volgende nog wel wil helpen:

Met je vingers hard drukken op de volgende plek.
Plaats je vingers op je neus en ga naar boven. Dan zit je in de hoek van je oogkas, daar is een kuiltje, druk hard hier tegen aan, totdat het pijn begint te doen, dan nog 5 tellen volhouden en langzaam je vingers terugbrengen, dan is de hoofdpijn weg, zie filmpje hieronder.

Verder is het verstandig dat je veel drinkt en regelmatig iets eet als je hoofdpijn hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bananen eten. Het klinkt gek, maar het kan helpen!