Wat is ASMR?

Ik heb een paar ASMR filmpjes gekeken, maar ik krijg er niet echt tintelingen door of zo. Wat is ASMR nou precies en hoe krijg je dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (1)

ASMR staat voor ‘Autonomous Sensory Meridian Response’. Het is een pseudo-wetenschappelijke term, maar betreft een fenomeen dat wel degelijk bestaat: sommige mensen krijgen bij bepaalde beelden en geluiden een gevoel dat te vergelijken is met het gevoel van een massage. Dat gevoel wordt uitgelokt door geluiden zoals fluisteren, knisperen, kraken of een visuele stimulatie zoals een schilderij, tekening, bewegingen zonder geluiden. Op youtube probeert men door heel zacht te praten of door gebruik te maken van diverse objecten die bepaalde geluiden produceren dat gevoel bij mensen te triggeren.
Amadea
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Het nagel trommelen vind ik zelfs mateloos irritant! Het zal mij benieuwen of de mensen die er wél gevoelig voor zijn bepaalde overeenkomende karaktereigenschappen hebben.