Na het drinken van een biertje gaat onze lever aan het werk om de voor ons lichaam giftige alcohol af te breken. Eerst wordt de alcohol omgezet in acetaldehyde en daarna in azijnzuur. Voor de omzetting zijn 2 enzymen van belang: alcoholdehydrogenase (ADH) en aldehydedehydrogenase (ALDH). Japanners zijn sneller dronken dan westerlingen, omdat zij de alcohol sneller in acetaldehyde omzetten. Dat komt door een variatie in het ADH-gen die bij westerlingen nauwelijks voorkomt. Maar dat is niet het enige probleem. Veel Japanners hebben ook nog een mutatie in het ALDH-gen. Gevolg: de afbraak van acetaldehyde in het bloed. Terwijl westerlingen aan hun 3de biertje beginnen, moeten Japanse stamgasten al tipsy aan het water.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vond ze ook altijd al zo fanatiek met Karaoke! :-))) Ik wist het trouwens niet dat dat zo was. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Komt het mischien dat het in die landen wat warmer is dan bij ons?nooit geen borrel drinken in de zon.

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk omdat ze doorgaans wat kleiner zijn dan niet-Aziaten. Al moet ik zeggen dat ik er nooit iets van heb gemerkt dat ze er slechter tegen kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn vaak brouwsels van een hoog alcohol percentage en vaak nog zelf gebrouwd.De centen die ze verdienen zijn vaak niet toereikend om alcohol te kopen in de winkel.Alleen de rijken kunnen dat.