Grijze ontlasting en veel vaker ontlasting, hoe komt her?

Ik heb sinds anderhalve week last van veel meer ontlasting. Normaal ga ik zo'n eens in de 2 dagen en nu 3 keer per dag. Ook is mijn ontlasting soms grijs. Ik heb gelezen dat dit met gal te maken heeft maar nog nooit in combinatie met vaker ontlasting. Kan iemand mij helpen want ik ga de dag door met buikkrampjes.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
11 jaar geleden
ben je ook anders gaan eten?
zou wel eens naar de huisarts gaan

Antwoorden (1)

Ontlasting kan grijs of klei-gekleurd zijn indien het weinig gal bevat. De bleke kleur kan duiden op een aandoening (galwegobstructie), waar de stroom van gal naar de darm wordt belemmerd, zoals verstopping van de galgang van een tumor of steen.
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wat betreft de frequentie van de ontlasting?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is de ontlasting ook zachter en dunner als normaal?
Het zou nog een staartje kunnen zijn van de buikgriep die ( heeft ) geheerst.
De lichte kleur van de ontlasting kan ook verwijzen naar vitamines tekort.
Maar ik weet het niet zeker
De huisarts kan het beter uitzoeken.