Amerikaanse klassen (zie onschrijving)

Mijn vraag gaat over amerikaanse klassen. Bij ons is het zo: groep 1;4 jaar ongeveer. Groep 8; 11/12 jaar ongeveer. Klas 4; 15 jaar ongeveer. Maar hoe zit dat in Amerika? Daar hebben ze 5th grade enzo. In wat voor klas/groep zit je bijvoorbeeld als je 6 bent? En als je 16 bent? Hebben ze ook speciale namen voor de klassen op het "HBO" daar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
40K

Antwoorden (2)

Ik heb dit voor je gevonden;

Onderwijs

Het onderwijs in de Verenigde Staten wordt voornamelijk beheerd door de afzonderlijke staten. Elk van de 50 staten heeft een kosteloos openbaar schoolsysteem (public school system). Er zijn ook meer dan 3500 instellingen van hoger onderwijs, gesteund door de individuele staten. Het openbare schoolsysteem is gebaseerd op 13 jaar onderwijs voor iedere leerling, beginnend met Kindergarten voor vijfjarigen, en eindigend met de twaalfde klas, waarna leerlingen hun High school diploma behalen. Daarom wordt het systeem ook wel "K through 12", of kortweg "K12", genoemd. Meestal doorlopen kinderen achtereenvolgens drie verschillende scholen: Elementary School, Middle School (in sommige staten Junior High School genoemd) en High School. Als men hierna nog een opleiding wil volgen komt men vaak uit in een College. Hier kan men een Bachelor Degree (vierjarige opleiding) behalen, of voor sommige studierichtingen een lagere associate degree (twee jaar). Ook universiteiten bieden een programma aan om een Bachelor Degree te behalen. Hierna kan men eventueel nog een studie op een universiteit volgen om een Masters Degree of het diploma van Doctor of Philosophy te behalen.

Toegevoegd na 3 minuten:
extra;
Verenigde Staten

In de Verenigde Staten wordt een kleuterschool, of een klas voor jonge kinderen, meestal tussen vier en zes jaar oud, een kindergarten genoemd. De Kindergarten bereidt de kinderen voor op de eerste klas (First Grade) van het formele klassikale onderwijs. In een kindergarten leren kinderen de educatieve en sociale vaardigheden die nodig zijn voor het daaropvolgende onderwijs. Deze voorbereiding bestaat uit spelletjes, oefeningen, muziek en knutselen.

In Amerika maakt de kindergarten meestal deel uit van een Elementary School en is een onderdeel van het verplichte onderwijssysteem K-through-12. Kinderen zijn meestal vijf jaar oud als ze naar een kindergarten gaan. Kindergarten wordt beschouwd als het eerst jaar van het formele onderwijs, hoewel veel kinderen al eerder op een vrijwillige pre-school zijn gegaan.

Voor kinderen die eerder het grootste deel van hun tijd thuis hebben doorgebracht, biedt de kindergarten de gelegenheid om te leren gescheiden te zijn van hun ouders. In een kindergarten leren kinderen vaak voor het eerst het begrip vriendschap, als gevolg van de omgang met andere kinderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Peuterspeelzaal = Pre-school (2-3 jaar)
Groep 1/2 = Kindergarten (4-5 jaar)

Elementary school = Basisschool
Grade 1 (6 jaar) = Groep 3
Grade 2 (7 jaar) = Groep 4
Grade 3 (8 jaar) = Groep 5
Grade 4 (9 jaar) = Groep 6
Grade 5 (10 jaar) = Groep 7
Grade 6 (11 jaar) = Groep 8

Junior High
Grade 7 (12 jaar) = Brugklas
Grade 8 (13 jaar) = Graduation

High School
Grade 9/Freshman (14 jaar) = 3de klas
Grade 10/Sophomore (15 jaar) = 4de klas
Grade 11/Junior (16 jaar) = 5de klas
Grade 12/Senior (17 jaar) = 6de klas/eindexamen

College/University = HBO/Universiteit
Year 1 (18 jaar)/Freshman
Year 2 (19 jaar)/Sophomore
Year 3 (20 jaar)/Junior
Year 4 (21 jaar)/Senior
/Bachelor

College master's = Doctoraal
2 jarig programma (22-24 jaar)

Ph.D. = Promotie
Year 5 (>24 jaar)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!! Erg volledig!!