Borstvergroting na eetprobleem ( psychische problemen ) en veel afvallen, terugvragen aan belasting?

Ik heb vorig jaar een borstvergroting laten uitvoeren nadat ik veel gewicht was verloren en er bijna niets meer over was. De huisarts had mij naar een plastisch chirurg verwezen. Ik heb deze operatie zelf betaald.
Kan ik er belasting op terug vragen bij de aanslag van dit jaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het moet bewezen zijn dat het medisch noodzakelijk is!
als jou huisarts je verwezen heeft heb je een bewijs.
Maar geen sterk bewijs omdat borst vergroten en grijs gebied is.
Je kunt het gewoon opvoeren met een kopie van verwijsbriefje. Bewaren thuis. Eventuele vragen belasting.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zelf ook met dit probleem gezeten(buikwandcorrectie)
Ik heb dit door een psygoloog op papier laten zetten dat het nodig was. Dat was voor de belasting goed.
Aangevraagd van te voren voor teruggave.
Uiteindelijk toch betaald door verzekering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad. Uiteindelijk is het ook wel de belasting die ja/nee zegt als de verzekering toch niet echt mee wilt werken.
Toch denk ik dat de kans klein is, omdat de verzekering vantevoren op de hoogte moest zijn, voor het geval zij eisen hebben aan welke chirurg het moet zijn.
Je kan natuurlijk anltijd proberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ytje
Borstvergrotingen worden eigenlijk nooit vergoed door de verzekering.
Terwijl het wel medisch noodzakelijk kan zijn. Daarom gewoon aftrekken op de bewijsbaarheid van de huisarts
Borstvergroting word op het alg. Alleen door verz. Vergoed als je oneven bent met meer dan 2cup maat verschil.
Dus alles ligt aan de bereidwilligheid van de belasting. @vraagsteller
Je hebt bewijst waarom je het nodig had. Dus gewoon doen! Anders aanvragen bij belasting als je twijfels dan kun je een goedkeuring krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is precies wat ik wil zeggen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor je antwoord ik heb contact gehad met de belasting en k moet een kopie van verwijsbrief opsturen en gaan hun kijken of ik mag.aftrekken van aanslag 2012.