Bestaat er voeding/medicijnen die je conditie verbeteren?

Bestaat er naast sporten een andere manier om je conditie te verbeteren? Ik sport al veel maar ik vroeg me af of ik mijn conditie nog meer kan verbeteren door Bijvoorbeeld bepaalde voeding of tabletten/medicijnen ofso? Dus bestaat er iets dat je in kan nemen dat je conditie verbeterd?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja koolhydraat rijk voedsel helpt de verbrande energie weer snel aan te vullen. En qua medicijnen bestaat eer ook veel, al is .....doping sportief gezien niet de methode. Bij bijde zal je bovendien nog steeds uit de veren moeten... Het innemen dient nog steeds te geschieden in combinatie met trainen.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Doping

Als je je conditie wilt houden zonder afhankelijk te zijn van één of ander raar middeltje is het t meest eenvoudig om goed te slapen (op tijd naar bed, vroeg eruit), zorgen dat je genoeg vers voedsel binnenkrijgt en verder ook simpelweg volhouden natuurlijk. Ik heb een belachelijk goede conditie, ondanks dat ik (matig) rook, omdat ik bijna elke dag gemiddeld 30 tot 40 km fiets (werk en terug).. En dat nu zo'n 4 jaar. Plus ook andere fysieke dingen, zodat je niet alleen bepaalde spieren traint, maar je hele lichaam moet meewerken. Verder is het ook een kwestie van goed in je vel zitten, vrolijkheid zorgt er ook voor dat je meer energie hebt :) en dus sporten ook langer vol kan houden. succes!

Er zijn herverdelers, zoals clenbuterol die je vetpercentage laten zakken. Anabole steroiden, waardoor het herstel van spierweefsel na training sneller gaat. EPO om je bloed meer zuurstof op te laten nemen. Groeihormoon om erg groot en sterk te worden en beter te herstellen van trainingen. Ook wordt wel creatine geslikt om de spieren beter te laten functioneren bij korte inspanningen dacht ik. Zo is er een nog wel een lijst fysiologisch actieve stoffen te bedenken, waarmee je je voordeel kunt doen in de sport of waarmee je je uiterlijk kunt veranderen. Groeihormoon en clenbuterol en EPO werken zonder dat je erbij hoeft te trainen. Deze stoffen werken geen van alle conditieverbeterend, alleen in uitzonderingssituaties zoals het rijden van de Tour de France of trainen voor krachtsporten helpen deze middelen bij het herstel, zonder die middelen kan het natuurlijke herstelmechanisme tijdens de slaap het niet bolwerken en gaat je conditie achteruit. De gezondheidsschade die je aan kunt richten bij het gebruik van dit soort middelen is groot en weegt niet op tegen de voorzien conditieverbetering.

Niet veel feesten en alchol en drugs gebruiken. Vaste tijden van opstaan en slapen gaan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100