Wie herkent dit. Afbouw prednison psychisch doordraaien. Vreselijk hyperen geen kant op kunnen?

Moest afbouwen van de prednison. Ben nu vreselijk depressief, duizelig, zo hyper, niet normaal, kortademig ga zo maar door. Hoe lang gaat dit duren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (2)

De lichamlijke bij verschijnselen van de prednison,kunnen ,afhankelijk van de duur van je kuur,1 dag tot 2 maand aanhouden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je de prednison moet afbouwen dan heb je het waarschijnlijk langere tijd gebruikt. Je lichaam is dan niet meer gewend om zelf bijnierschorshormonen te maken. Het afbouwen is bedoelt om je lichaam de kans te geven de productie weer op te pakken.
De klachten die je omschrijft passen bij een te snelle afbouw van de prednison.

Als de klachten daar inderdaad van komen dan zullen ze weer weggaan als je weer een wat hogere dosis neemt. Daarna zou je een langzamer/ geleidelijker afbouwschema moeten krijgen.
Uiteraard moet je dit niet op eigen houtje gaan doen, maar altijd in overleg met je huisarts.