Je sluit 1 van de risicofactoren uit, maar er zijn er meer, die het risico op een hartinfarct geven, zeker is dit dus niet te zeggen.
Factoren die de kans op het dichtslibben van de kransslagader verhogen zijn:

Man-zijn (meer mannen dan vrouwen hebben er last van)
Hart- en vaatziekten in de familie (erfelijke aanleg)
Roken (rokers hebben een twee keer zo grote kans op een hartaandoening dan niet-rokers; stoppen met roken doet de kans op hartproblemen binnen 15 jaar tijd weer met 50% afnemen)
Hoge bloeddruk
Voeding met veel cholesterol
Suikerziekte (diabetes mellitus)
Te weinig lichaamsbeweging
Overgewicht
Stress
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist.
En als je dan een gezond hart hebt, kun je weer andere ziekes krijgen.....

Andere antwoorden (1)

Ja dan heb je minder kans op hart en vaatziekte maar bloeddruk is niet de enige factor die mee speelt.