Is het mogelijk om in een academisch ziekenhuis in Nlnd tegen sterke prijsreductie een liposuctie te laten doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoezo academisch??
Je kunt ook naar een gewoon ziekenhuis! Veelal goedkoper dan lipo in kliniek!!!!

Het beste antwoord

Het antwoord is nee met uitzondering als ereen medische indicatie is.

Liposuctie vergoeding – wanneer wel en wanneer geen vergoeding
Bij een liposuctie behandeling wordt bijna nooit een vergoeding uitgekeerd door de ziektekostenverzekering, omdat het meestal onder plastische chirurgie valt. Er zijn echter uitzonderlijke gevallen waarbij u wél in aanmerking komt voor een vergoeding. Wanneer u denkt wel voor een vergoeding in aanmerking te komen, is het noodzakelijk om eerst uw verzekering te raadplegen. Een adviseur van de verzekeringsdienst zal er vervolgens een oordeel over vellen.
Wanneer een vergoeding?Sommige ziektekostenverzekeringen vergoeden een liposuctie behandeling wanneer er sprake is van een medische indicatie. Dat betekent dat er sprake moet zijn van aantoonbare lichamelijke klachten, waardoor u niet normaal meer kunt bewegen of anderszins kunt functioneren. Als er bij u sprake is van een medische indicatie, is dus een kans dat uw ziektekostenverzekering de operatie voor een deel of helemaal vergoedt uit de basisverzekering of een aanvullende verzekering.
Soms is het ook mogelijk om een vergoeding te krijgen voor massages die u laat doen na de behandeling, voor het bespoedigen van uw herstel. Ook als u geen vergoeding krijgt voor de operatie zelf.
Let op: als u wel in aanmerking komt voor een vergoeding, moet u zich bedenken dat u die vergoeding alleen krijgt als u de behandeling bij een kliniek laat doen waarmee uw verzekering afspraken heeft. Ook moet u zich bedenken dat er waarschijnlijk ook sprake is van een verplicht eigen risico dat u moet betalen.
Wanneer wordt liposuctie niet vergoed?
Liposuctie wordt nooit vergoed als de behandeling uit cosmetische overwegingen wordt gedaan, dus wanneer u zelf graag mooiere lichaamsvormen wilt hebben. Ook wordt liposuctie niet vergoed als u de behandeling laat doen bij een kliniek waarmee uw verzekering geen afspraken heeft.Daarnaast moet u rekening houden met de kosten van drukkleding. Een steunpanty of andersoortige drukkleding die u na de behandeling moet dragen, wordt niet vergoed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dat kan. Goed onderhandelen met je plastisch chirurg, hij is degene die de prijs bepaald. Er zijn wel een aantal basiskosten qua ok etc daar kan hij niet iets aan veranderen, maar wel aan de werkelijke kosten.
Een 'gewoon' ziekenhuis, is meestal nog goedkoper.