Word misselijkheid/kotsneiging minder als je poept?

Misschien een rare vraag maar ik vroeg het me af.

Ik ben op dit moment erg misselijk van allerlei medicijnen, echter heb ik angst om over te geven. Ik vroeg me dus af als ik naar de wc ga voor een grote boodschap of mijn misselijkheid dan afzakt, omdat er dan minder in mijn maag zit.

Of zal ik toch echt overgeven moeten om de misselijkheid af te komen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ga poepen, dan weet je het toch?
Ritsuka
11 jaar geleden
Gewoon proberen.
Soms helpt cola drinken

Antwoorden (2)

Voedsel verteren is een heel proces, het is dus niet zo, dat het ineens van je maag in je darmen terecht komt en er door poepen weer uitvalt. Door poepen wordt je maag dus niet geleegt, poep wordt gevormd in je darmen, daar kunnen medicijnen ook klachten aan geven, maar de oorzaak van misselijkheid speelt zich veelal af in de maag. Neem contact op met de arts die je de medicijnen heeft voorgeschreven en leg deze situatie uit, misschien kan hij iets geven wat de misselijkheid verminderd, of geheel weghaalt, of je andere medicijnen voorschrijven. Of misschien wel met een hele andere tip komt, die resultaat geeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoelang duurt het voordat paracetamol je lichaam uit is? Heb gister avond 5 uur 2 paracetamol genomen, en een uur geleden 2. Echter ben ik nu heel misselijk. Heb zelfs al 1x moeten overgeven :(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt het over verschillende medicijnen, als je niet onder behandeling bent bij een arts, neem dan contact op met de apotheek, ook als het zelfzorggeneesmiddelen zijn. Bij paracetamol valt misselijkheid niet onder de bekende bijwerkingen, maar dit kan wel voorkomen bij het gebruik in combinatie met andere geneesmiddelen. Paracetamol heeft een werking van 4 tot 6 uur, hoelang de restanten in je lichaam blijven, zou ik niet kunnen vertellen.
Het is zo dat door het poepen je maag niet leeg is,door te poepen maak je enkel je dikke darm leeg.
Echter: Aan de andere kant is het ook zo dat het ophouden van je poep in je darm de misselijkheid kan bevorderen,dus kan poepen echt wel verlichting brengen.
Mocht dit niet het geval zijn zoek dan zonder verdere poepomwegen je Dokter op,want dan ben jij aan andere medicijnen toe.
Veel sterkte en vooral,beterschap.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verstandig advies... +