Kan je je eigen ouders aanklagen?

Sinds een tijd ben ik samen met een meisje (zij is 17, ik 19). In het begin ging alles goed, maar in het begin durfde mijn vriendin niet te zeggen van waar ik was aangezien we zo'n 100 km uit elkaar wonen en ze dacht dat haar ouders extreem daarop zouden reageren. Nu heb ik haar gevraagd het toch te zeggen omdat ik geen leugens wou en dat deed ze.

Haar ouders hebben persoonlijke spullen van haar afgepakt (gsm, laptop, ...), hebben alles wat ze van mij heeft gekregen verbrand of kapot gemaakt, nemen een heel deel van haar vrijheid af, enz... Nu is mijn vraag of we haar ouders niet kunnen aanklagen om haar een beter leven te geven en toch onze relatie een kans te kunnen geven, omdat we er beiden van overtuigd zijn dat we echt voor elkaar gemaakt zijn...

Klopt het niet dat haar ouders tegenover mij schuldig zijn aan een vorm van discriminatie over de plaats waar ik woon?

Verder zou ik verwachten dat ze schuldig zijn aan kwelling, vrijheid van beweging, afnemen van persoonlijke bezittingen en het niet toestaan van mensen ontmoeten als ik mij baseer op de 30 mensenrechten. Verder zullen er zeker nog zaken zijn.

Ik hoop echt dat dit alles goed kan komen en hoop op een snelle reactie...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Aanklagen kan, maar is in de meeste gevallen niet verstandig, het is beter dit onderling op te lossen, dan heb je een grote kans dat het goed komt, als zij haar ouders aanklaagt, dan komt het zeker niet goed. De enige reden om de ouders aan te klagen zou in dit geval geestelijke mishandeling zijn, maar of een rechter het ook zo ziet? Maar denk er ook aan, dat jouw vriendin, met haar 17 jaar, toestemming moet hebben van 1 van haar ouders, om een advocaat in de hand te nemen en een eventuele toevoeging aan te vragen. Probeer samen erachter te komen, wat haar ouders tegen jou, of tegen jouw afkomst hebben, dan kun je met argumenten komen, waarom zij ongelijk hebben. Laat je vriendin dit probleem eens bespreken met haar huisarts, die kan advies geven hoe en waar je hulp kan vinden.

Ze kan theoretisch een rechtzaak beginnen maar dat is niet de eerste stapZe is minderjarig dus jeugdzorg moet haar beschermen. Dit betekend als zij vindt dat ze geestelijk mishandeld wordt kan ze jeugdzorg bellen. Die kunnen maatregelen tegen de ouders nemen als dat zou moeten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100