waarom krijg ik soms kippenvel als ik van koud naar warm ga?

andersom is logisch. van warm naar koud, dan krijg je kippenvel omdat je lichaam die warmte wil vasthouden. maar ik krijg het ook soms na een lekkere wandeling in de winterse buitenlucht, en als ik dan in een verwarmde kamer kom, krijg ik ineens (kortstondig) rillingen en kippenvel op mijn benen.
waarom is dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat klinkt me heel bekend in de oren. Zo reageert mijn lichaam namelijk ook als ik het koud heb en vervolgens een warm bad of een warme douche neem. Ik weet niet zeker wat de oorzaak hiervan is, maar een soort schrikreactie van je lichaam lijkt me het meest waarschijnlijk. Je schrikt tenslotte min of meer van een plotselinge gebeurtenis, ineens wordt het warmer in plaats van dat je het koud hebt.