Wat is dat vocht in men urinebuis ?

Als ik men voorhuid naar achter trek gaat men plasgaatje even mee open, lijkt me wel normaal. Maar als ik dan in men plasgaatje kijk zie ik dat het vanbinnen glibberig en vochtig is, nu vraag ik me af: wat is dat vocht? Vaak ben in al uren niet naar de wc geweest dus lijkt het me geen urine te zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (1)

De binnenkant van je plasbuis is bekleed met slijmvlies: dat hoort vochtig te zijn. Het beschermt je plasbuis tegen de urine, en dient ook als bescherming tegen ongewenste indringers van buitenaf (bacteriën en dergelijke stranden vaak al in dat slijmvlies en komen niet verder).