Hoe komt het dat ik soms het gevoel heb dat ik niet hoef adem te halen?

Ik heb regelmatig dromen dat ik in de zee in mooi helder water, tussen de vissen en koraalriffen zwem, dat was de aanleiding van een mooi zwembad waarin ze in het midden een vissenbak hadden gezet. Daar had ik ongemerkt al langer dan 50 sec geen adem gehaald.
Maar weer terug bij de droom: dan droom ik dus over die koraalriffen en dat is letterlijk ietwat te adembenemend :$
Ik schrik dan bezweet wakker snakkend naar adem.. Van de droom wil ik niet af, dat is geweldig, maar dat ik weer adem begin te halen... Iemand een idee?

Toegevoegd na 2 minuten:
BTW: dit is alleen bij de koraalrif-droom

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik vermoed dat dit ook een vorm van slaapapneu kan zijn. Er zijn via Google diverse verhalen te vinden van mensen die dromen dat ze zwemmen en wakker worden omdat ze geen adem kunnen krijgen.
In werkelijkheid ademen je dan ook een tijdje niet meer, waardoor de hersenenen die merken dat ze zonder zuurstof komen te zitten, ervoor zorgen dat je weer wakker wordt. Met het nodige snakken naar adem.
Lees de Wiki over slaapapneu even door en kijk of je meer symptomen herkent, zoals of je wel eens wakker wordt met hoofdpijn. Of meer uitgeput opstaat dan dat je erin ging. Vraag je partner er eens op te letten. En noem het even bij je eerstvolgende bezoek aan de huisarts. Niet te lang mee wachten als je jezelf herkent hierin, het kan schadelijk zijn voor je gezondheid.
Succes!