Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom val ik 's-middags zo makkelijk in slaap?

Het is zondagmiddag. Ik zit heerlijk ontspannen op de bank met een puzzelboekje/tijdschrift/ kat op schoot. Als ik mijn ogen sluit, ben ik vrijwel meteen vertrokken.
Echter 's-avonds als ik naar bed ga, lig ik minimaal een half uur wakker.
Let wel: ik slaap zeer zelden 's-middags, juist om te voorkomen dat ik 's-avonds moeilijker in slaap kom.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat je dan echt ontspannen bent. Savonds loop je vaak nog te denken over de afgelopen dag of juist de komende dag
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb het nog erger haha mij maakt het niet uit welke dag ,welk uur want als ik in zetel ga zitten val ik in slaap
HeerVoldemort
11 jaar geleden
@Anjahellinx ligt niet aan jou, komt door de stoel haha.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je zegt het zelf al: omdat je meer ontspannen bent. 's avonds ga je naar bed met het idee dat je "moet"slapen, waardoor je die ontspanning niet kunt vinden.
(Lees meer...)
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en toch probeer ik 's-avonds dat gevoel van 's-middags op te roepen. leg de kat naast mijn kussen te spinnen, ga nog even lezen....

Andere antwoorden (2)

De zondagmiddag is het ideale moment om even weg te dommelen, je bent ontspannen, hebt waarschijnlijk nog geen alcohol genuttigt en nog geen zware maaltijd genoten, allemaal dingen die slaap bevorderen, doe tussen het puzzelen door eens iets actiefs, ga even wandelen, zet een kop koffie voor jezelf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik drink nooit koffie of alcohol, maar je hebt gelijk dat ik iets actiefs moet gaan doen dan. Maar daar heb ik op zondag zelden zin in
hoi Pokemon,

de middagdip is eigenlijk een heel natuurlijke pauze.
Ze noemen het ook de after-lunch dip maar het ligt niet aan het eten, het ligt aan het tijdstip (ook als je niet hebt geluncht).
Op werkdagen onderdrukken wij die dip. Toch is hij voelbaar als je er op let. Dan ga je automatisch de klusjes doen waar je minder bij na hoeft te denken.
Op zondag kun je er lekker aan toegeven, niks mis mee.
Elke dag er aan toegeven zou het gezondste zijn.
Veel bedrijven in het Oosten gaan al over tot een half uurtje slaap tussen de middag.

groetjes Diny
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
toch voel ik me dikwijls na zo'n dutje veel vermoeider en heb zelfs af en toe hoofdpijn naderhand

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding