Gevoelige benen en boven armen Waar komt dat door? Of wat kan dat zijn?

Ik heb al jaren last van gevoelige benen en boven armen Vooral bij mijn enkels doet het zeer als ik druk Mijn sokken knellen ook altijd aan de bovenkant Als ik op mijn benen of boven armen druk met een vinger dan doet het zeer Ik weet nooit hoe ik het uit moet leggen daarom ben ik eigenlijk nooit naar de dokter geweest Het lijkt een beetje op verzuurde benen en boven armen ofzo Als ik er niet aan kom dan heb ik nergens last van Kent iemand dit of weet iemand wat dit is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik en mijn moeder hebben ook allebei erg gevoelige enkels.
Ik heb zelf daarom altijd gedacht dat het gewoon erfelijk was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn enkels zijn heel gevoelig maar mijn bovenbenen zijn ook gevoelig
net als mijn bovenarmen Bij jullie ook? Of alleen enkels? Mijn moeder en zus hebben nergens last van maar mijn oma had dikke enkels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb gelukkig alleen gevoelige enkels (en geen dikke enkels ;-)
Dikke enkels wijzen op vocht vast houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook geen vocht in mijn enkels maar mijn oma wel dus bij ons is het niet erfelijk ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja heb ik ook al jaren last van , vooral de benen kunnen onrustig zijn

Antwoorden (1)

Gevoelige zenuwen, kunnen de oorzaak zijn van de pijn door aanraking.
Ik zou toch eens naar de dokter gaan. Je schrijft het hier toch prima op? Dan kan je het bij de arts toch ook uitleggen?Met een simpel bloedonderzoek kunnen er al veel eventuele oorzaken opgespoord worden. En misschien is er dan wel een remedie tegen.