Heeft veel kokhalzen en niet goed doorademen een negatief effect op een gastroscopie(maagonderzoek)?

De arts zei dat alles gelukt was, maar is er toch een kans dat dit het onderzoek op een bepaalde manier belemmerd heeft?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee kokhalzen en niet doorademen heeft niets te maken met het onderzoek. Er zit een camera aan het eind van de buis die ze in je slokdarm doorvoeren en het beeld dat daarbij verkregen/gezien wordt is niet afhankelijk van jouw reacties op het slikken en in je hebben van de slang.
Ik heb erbij gestaan toen ze mijn zusje onderzochten op dezelfde manier. Ze had het ook benauwd en kokhalsde ook, maar het beeld was onwijs scherp en dat is wat van belang is.
Ik hoop dat ze niets gevonden hebben. Beterschap.
Ivana
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke bedankt, ik dacht misschien omdat dan de maag oid samentrekt. Bedankt :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In het boekje dat ik vantvoren kreeg stond in dat het normaal was dat de keel nog eventjes gevoelig zou zijn, vooral bij hoesten.
Maar het doet redelijk zeer bij praten en slikken..is dit normaal of heb ik mn keel beschadigd?
Ivana
11 jaar geleden
Je keelslijmvliezen zullen een beetje beschadigd zijn, maar met een paar goede dropjes (laurierdrop legt een genezende film op de slijmvliezen) is dat gauw weer verholpen. Niet iedereen is even gevoelig voor dit soort acties. Gewoon een paar daagjes rustig aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, ik merk nog wel een klein beetje irritatie, maar dat komt wel goed.