hoeveel verschillende soorten astma bestaan er? en hoeveel mensen hebben het ongeveer?

ik doe mijn spreekbeurt over astma en wil deze info graag weten. weet iemand het? alvast bedankr groetjes cheyenne12

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ongeveer een half miljoen mensen in Nederland hebben astma. Dat wil zeggen dat hun slijmvliezen constant geïrriteerd zijn, wat allerlei klachten oplevert. Je hebt inderdaad verschillende soorten astma en er zijn ook verschillende dingen die astma kunnen veroorzaken of verergeren. Het gaat te ver om dat hier allemaal uit te leggen. Voor meer informatie kun je kijken op de site van het Longfonds (voorheen Astma Fonds...).