Bestaat er een multivitamine met de volgende vitaminen en mineralen?

Ik zit nu bijna een uur te zoeken naar een geschikte multivitamine maar ik vind niet wat ik nodig heb...

Ik zoek een multivitamine waar vitamine C in voorkomt, vitamine C dat afkomstig is van "calcium ascorbaat" en geen ascorbinezuur!

Ook moeten alle B-vitaminen erin zitten, maar vooral de vitamine B6 mag niet meer als 10mg zijn, precies moeilijk te vinden :S

Kent iemand een multivitamine die aan mijn wensen voldoet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb zelf veel gehad aan http://www.vitaminecompleet.nl/multivitamine/vergelijk.php?gclid=CMj1kvPe7LECFUYPfAodUFEAPQ
en
http://www.natuurlijkerwijs.com/vitaminen.htm#overzicht_van_de_verschillende_vitamine
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze bevatten Ascorbinezuur, is helaas niks voor mij...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ascorbinezuur en ascorbaat is hetzelfde!
Exact hetzelfde effect op je gezondheid, en exact dezelfde oorsprong: synthetisch geproduceerd in een grote fabriek. Je kan de stof in meerdere vormen gebruiken in een product: als zuur of als zout (dan heet het ascorbaat en is gebonden aan een metaal zoals calcium, natrium of kalium)
En als je de zuur inneemt, dan vormt zich in je maag binnen enkele seconden, op het moment dat de ascorbinezuur in water oplost, toch een zout die met de natrium, calcium of kalium die in je voedsel zitten en je maag zelf produceert, reageert. Als je gelooft in de theorie van zure en alkali voedsel, dan hoef je je niet zo veel zorgen te maken over die 1 gram ascorbinezuur die je binnenkrijgt. Dat is in verhouding helemaal te verwaarlozen.
Zelf geloof ik totaal niet in die theorie, maar dit is gelukkig een vrij land! :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naar het schijnt zou vitamine C als calcium ascorbaat minder maag en darmklachten geven aangezien het minder zuur is, klopt dit dan ook niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, niet echt. Het verschil is zó minimaal dat het totaal niets uitmaakt, tenzij je een supergevoelige maag hebt of last van een maagzweer... en toch... Een glas sinaasappelsap heeft veel meer zuur dan zo'n pilletje, en in een pil zitten ook andere stoffen die de zuur neutraliseren. Maak je geen zorgen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb al iets gevonden die aan mijn wensen voldoet :) http://www.toppharm.nl/showpage.aspx?steID=9&itmID=1545

Antwoorden (1)

Samenstelling van Dagravit Totaal 30 Kauw Multivitaminen:
Per 2 kauwtabletten (dagdosering)
Prebiotica (fructo-oligosacchariden) 2,5 gram
Vitamine A 800 µg (100% ADH)
Vitamine B1 1,4 mg (100% ADH)
Vitamine B2 1,6 mg (100% ADH)
Vitamine B3 18 mg (100% ADH)
vitamine B5 6 mg (100% ADH)
Vitamine B6 2 mg (100% ADH)
Vitamine B11 200 µg (100% ADH)
Vitamine B12 1 µg (100% ADH)
Vitamine C 60 mg (100% ADH)
Vitamine D 5 µg (100% ADH)
Vitamine E 10 mg (100% ADH)
Biotine 150 µg (100% ADH)
Calcium 120 mg (15% ADH)
Chroom 100 µg
Jodium 100 µg (66,7% ADH)
Koper 2000 µg
Magnesium 45 mg (15% ADH)
Mangaan 3 mg
Molybdeen 300 µg
Selenium 48 µg
IJzer 5 mg (36% ADH)
Zink 6 mg (40% ADH

Er is voor de mens geen verschil in ascorbinezuur en magnesium- of calciumascorbaat. Onder invloed van het zoutzuur in je maag (het maagzuur) veranderen de ascorbaten direct in ascorbinezuur. Dat magnesium- of calciumion komt daarbij vrij, maar kan net zomin kwaad.