Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je met een hartafwijking bij de landmacht?

Ik heb een hartafwijking, ik heb een lekkende hartklep.
mijn conditie is prima wanneer ik gemotiveerd ben.

ik wil graag bij de landmacht maar ben onzeker of ik word toegelaten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ken wel iemand met een hartklacht en hartafwijking die werkt die bij de landmacht. Hij is zelfs gewoon aangenomen. Ze hebben nooit precies geweten wat het precies was..
Tijdens de opleiding veel problemen met hart gehad. Daar is hij ook via het leger aan geopereerd.
Werkt nog steeds bij het leger!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik ben bang, dat het leger niet het risico wil lopen, dat er iets met je gebeurt en dat ze dan een claim aan de broek krijgen.
Ook al heeft dat niets met de hartafwijking te naken.
Ze zullen je dus afwijzen mijns inziens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet wel zeker dat ze je af zullen wijzen. Ze maken namelijk een hartfilmpje waarbij ze de ruis al zullen waarnemen. Bij een lekke hartklep is je bloedcirculatie (zacht gezegd) niet optimaal, je loopt een risico wanneer er fysiek veel van je gevraagd wordt. Wanneer jij onder teveel druk komt te staan en zowel psychisch als mentaal stevige prestaties neer moet zetten kunnen ze daar niet op je bouwen. Het spijt me je te zeggen dat je het dus beter kunt vergeten.
Iedere militair bij de defensie (Landmacht, Luchtmacht, Marine en Marechaussee) moet aan de militaire basiseisen voldoen dat betekent dat je minimaal 3 dagen, weken of maanden (ik weet niet zeker of het nou dagen weken of maanden zijn) medicijn vrij moet kunnen zijn.

Maar als je het zeker wil weten neem dan contact op met de landmacht. Dat kan via www.werkenbijdelandmacht.nl

Veel succes en ik hoop dat je toelaatbaar bent!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding