Lichamelijke klachten versus verkeerde schoenen?

Gisteren weer een 'off-day' gehad...

Dus de shoenen die ik 3 weken terug gekocht heb wijken in alle opzichten af van mijn oude vertrouwde adidasjes. Nu waren de adidasjes die ik vervangen hebt totaal op toen ik tegen een paar leuke schoenen aan liep. Maar nu 3 weken later heb ik dus relatief veel hoofdpijn, nekpijn en pijn in de shouders. Terwijl dit klahten zijn die ik in de 2 voorgaande jaren in ieder geval niet heb gehad...

Wanneer je schoenen koopt die je leuk vind en waar je veel op loopt. Kan het dan zijn dat je in relatief korte tijd veel hoofdpijn, nekpijn en pijn in de schouders ontwikkeld?

Of is dit gewoon een stom toevallige samenloop van omstandigheden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Stramme schouders geven nekpijn, en van nekpijn kun je behoorlijke hoofpijn van krijgen, alsof je kussen een betonblok is.
Ik krijg het als ik veel achter de pc zit, opgetrokken schouders, nek naar voren om te lezen en dan s'morgens hoofdpijn voor dágen..

Het kan ook zijn dat je met een heel andere houding loopt, met je nieuwe schoenen, meer krampachtiger, zonder dat je het in de gaten hebt.

Als je erge last houdt, kun je zonder tussenkomst van de huisarts naar een fisotherapeut. Je hebt dan recht op een aantal (ik krijg er 9 per jaar) massages.

bron: zelfkennis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan beide zijn.

Als je schoenen knellen, of als ze ervoor zorgen dat je op een andere manier loopt, kan dat je hele houding beïnvloeden. Niet alleen je voeten, ook je benen, je knieën, je heupen, je ruggengraat en je nekwervels.

Als daar iets verkeerd gaat, kan dat heel goed leiden tot de klachten die je beschrijft.

Maar het kan ook toeval zijn.

Heb je die ouwe schoenen nog? Doe die voor de zekerheid weer eens aan. Of anders een paar andere makkelijke instappers. Kijk dan aan het einde van de week of het heeft geholpen.

Zo nee: naar de dokter, dan is er iets anders aan de hand.

Zo ja: geleidelijk weer over op je nieuwe schoenen, kijken of je ze in kunt lopen. Lukt dat niet, dan kun je die nieuwe schoenen beter afdanken dan je gezondheid ermee op het spel zetten.

Het kan trouwens ook liggen aan de weersomslag: van erg heet naar stormachtig en nat. De tijd zal het leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De omslag van het weer heb ik ook al aan zitten denken. Maar zo wisselvallig is Midden-Limburg de afgelopen 3 weken niet geweest...