hoe zo snel mogelijk af van antibiotica bij blaasontsteking?

ik heb sinds vandaag antibiotica voorgeschreven gekregen voor mijn blaasontsteking. Deze duurt 10 dagen. Helaas is het over 6 dagen al carnaval. Mag je als de klachten weg zijn stoppen met de antibiotica of wat zijn de gevolgen van alcohol drinken met antibiotica.?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Niet ermee stoppen, dan komt je blaasontsteking terug.
ALTIJD je kuur afmaken. Of het samen mag met alcohol weet ik niet, moet je in de bijsluiter kijken, maar meestal is de combi alcohol + medicijnen geen goed idee.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook al zijn je klachten weg, de infectie is nog in een lage concentratie aanwezig. Als je stopt met de antibiotica, gaan de bacterien weer verder groeien,

Toegevoegd na 9 minuten:
Toevoeging van Prim in reacties: Eerder stoppen met de Antibiotica kan er bovendien voor zorgen dat de bacterie resistent wordt, en dan zal een volgende kuur niet en/of niet voldoende helpen.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerder stoppen met de Antibiotica kan er bovendien voor zorgen dat de bacterie resistent wordt, en dan zal een volgende kuur niet en/of niet voldoende helpen.
Ritsuka
11 jaar geleden
Inderdaad ja!
Nog vergeten, goede toevoeging.
Bij antibiotica moet je steeds de volledige kuur uit doen,in uw geval dus 10 dagen ook al zullen de meeste klachten na 6 dagen verdwenen zijn.Stopt u vroeger dan die 10 dagen dan zullen de klachten spoedig terug keren en ontstaat het gevaar voor resistentie voor die bepaalde familie antibiotica.
ps matig drinken mag je wel doen.
fremar