hoe hou je een gesprek op gang ? wat zijn goeie onderwerpen

hallo,
zoals ik het zie zijn er wel in dit trant ook aantal vragen maar ik wil ook dat er mensen met goeie tips mij hopelijk kunnen helpen,

ik ben meestal niet spraakzaam , ik weet gewoon niet waarover ik moet praten en niet zo zeer tegen vreemden. maar gewoon tegen mijn eigen vrienden,
en als ik een groep ben dan, sta ik mond vol tanden,,
het komt niet door dat ik verlegen ben of dat vrienden( kring) niet mag .

en als ik dan wel praat dan zijn het meestal serieuse onderwerpen , vragen , meningen

dus ik zou willen weten waar het dan wel aan ligt ?
en hoe kan ik mezelf verbeteren op het gebied van gezellig praatje

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik krijg het idee dat je je verheven voelt en de onderwerpen waar je omgeving over praat beneden je stand vind
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
huumm , ja het komt zo over, maar het is juist waarom ik me wil aanpassen aan `beneden stand` wat overigens niet klopt.
want ik hou juist van gezelligheid en ken geen standen

Het beste antwoord

Vraag dingen.
Mensen vertellen graag over zichzelf.
Door anderen te laten vertellen en aandachtig te luisteren komen er vanzelf weer nieuwe onderwerpen naar boven. Daar kan je dan weer op verdergaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Onthoud ook opvallende dingen die je mee hebt gemaakt.
"Wat ik nou weer heb meegemaakt"-verhalen zijn meestal wel leuk om aan een gesprek toe te voegen en het op gang te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 indd laat mensen over zichzelf praten, dat wil vaak wel helpen. verpak dingen complimenteus (niet gaan liegen of opzettenlijk slijmen maar de positieve dingen er uit halen) en mensen zijn vaak meer geneigd tot een gesprek. het enigste gevaar is dat je een monoloog van de gesprekspatner ontlokt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je.
Om de monoloog te voorkomen moet je aandachtig luisteren en dieper ingaan op onderwerpen waar jij ook wat over te melden hebt en kan je vragen stellen.
De kunst is om uit te vinden welke interesses er gedeeld worden. Als je dat weet kan je daar zelf weer dingen over vertellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja mee eens wel, dan is er iig sprake van een dialoog.

Andere antwoorden (5)

Ik neem aan,dat je wel interesses hebt? Dan kaart je die gewoon aan en op zo'n manier komt een gesprek wel op gang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heb je wat aan de bijgevoegde link.

Breekt het zweet je uit als je een gesprek met iemand moet voeren? Sta je met je mond vol tanden en weet je niets meer te zeggen zodra de begroeting achter de rug is? Dan is het Smalltalk Stappenplan iets voor jou.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Begin eens te vragen over hun vakanties, vaak komt er dan vanzelf een heel verhaal los en een aanknooppunt naar meer.

Toegevoegd na 45 seconden:
Vooral open vragen stellen, dan krijg je altijd antwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken het probleem. Zomaar praten over 'niets' is voor jou moeilijk. Jij wilt graag diepgang, een gesprek dat ergens over gaat. Politiek, wetenschap, filosofie enz.
Maar je vrienden vinden ook dat ze het ergens over hebben. Misschien is het voor jou niet interressant, maar voor hun wel.

Probeer op dat moment even een knop om te zetten en 'tune' je in op hun gesprek. Ook jij maakt dagelijkse dingen mee waar je over kunt praten. Door uit je schulp te komen en de dagelijkse dingen beter te observeren, zul je zien dat het leven ook leuk is zonder alleen maar de serieuze onderwerpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb weleens een gesprek gevoerd met iemand die een hobby had waar ik helemaal niets mee had. Maar die man zijn gezicht lichtte op toen ik wat dingen vroeg en achteraf gezien was het een heel erg leuk gesprek. En ik weet weer heel veel over het bouwen van miniatuur vrachtwagens ;-)
Kijk naar wat mensen beweegt. Je komt er dan achter dat je weliswaar een hele andere interesse hebt, maar dat ook de mensen met wie je geen klik denkt te hebben, passies hebben. Als je het over passies gaat hebben, dan praat je niet over koetjes en kalfjes…