Wat zijn de mogelijkheden bij mijn lage rugpijn en misselijkheid?

Ik heb al 3 jaar last van mijn rug, het is steeds erger geworden. Nu spreek men van 'chronische rugpijn' Ik heb altijd flink gesport, laatste jaren volleybal op toch best hoog niveau. Het kan niet liggen aan dat ik niet soepel genoeg ben of te weinig spierkracht heb. Wat ook al is nagekeken. Heb al steunzolen, ben bij fysio en manueel therapie geweest. Ook al bij de cesar en het ziekenhuis. Heb al 4x foto's laten maken en een MRI. Er zijn geen schokkende ontdekkingen gedaan. Ik moet van zowel huisarts als ziekenhuis maar Ibuprofen blijven slikken. Ik ben de laatste tijd ook erg vaak misselijk, ik weet nu niet of dit komt door de troep die ik slik of van de pijn. Heb zoals nu al een 600 mg Ibuprofen gehad maar de pijn is nog bijna ondraaglijk. Er zijn meer mensen met klachten, weet iemand nog opties? Om het te verhelpen of naar toe te gaan of eventueel voor pijn vermindering?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6K

Antwoorden (2)

Je schrijft dat je in een ziekenhuis in behandeling bent geweest, ben je toen ook op een pijnpoli geweest? Daar zijn ze gespecialiseerd in pijnklachten, waardoor ze soms veel beter kunnen helpen dan een arts die gespecialiseerd is in rugproblemen. Zeker als je misschien problemen hebt door de bijwerkingen van de pijnstillers, lijkt me het handig om daarnaar toe te gaan, als ze je niet kunnen helpen met de pijn zelf weten ze misschien wel betere of effectievere (combinaties van) pijnstillers waardoor je minder last van bijwerkingen hoeft te hebben.
Hier wat over pijnpoli's: http://www.gezondheidsnet.nl/spierengewrichten/artikelen/6859/de-plussen-en-minnen-van-de-pijnpoli

Ik zou vooral zorgen dat je terecht kan op een pijnpoli, of een second opinion kan krijgen in een ziekenhuis, om te zorgen dat ze zeker weten dat er fysiek niks aan gedaan kan worden.
Als daar allemaal niks uit komt, zou je misschien je huisarts kunnen vragen of in jouw geval een een behandeling voor On(voldoende)verklaarbare Lichamelijke Klachten een mogelijkheid is. Dat wordt gegeven op bijvoorbeeld de afdeling psychologie in het ziekenhuis. Dat wil niet zeggen dat het probleem psychisch is, maar het is omdat chronische pijnklachten wel allerlei psychische gevolgen kunnen hebben, het is moeilijk om te leven met pijn. Bij zo'n behandeling leren mensen met onverklaarbare chronische pijnklachten en chronische pijnklachten waar geen oplossing voor bestaat, oefeningen die in sommige gevallen de pijn wat verminderen (bijvoorbeeld spierontspanningsoefeningen en antistressoefeningen) en oefeningen die de pijn niet verminderen maar wel hanteerbaarder maken (bijvoorbeeld mindfulnessoefeningen waardoor je beter leert aan te voelen wat wel en niet helpt, oefeningen waardoor het makkelijker wordt om de pijn te negeren en waardoor je leert je emotioneel minder te laten beïnvloeden door de pijn, waardoor de pijn er nog even sterk is maar je leven toch makkelijker en leuker wordt), en het kan veel steun geven om daar andere mensen te ontmoeten die hetzelfde probleem hebben.

Er zijn een paar patiëntenorganisaties voor mensen met chronische pijn, misschien kan je daar nog wat informatie of steun vinden: http://www.pijnplatform.nl/Pijnwijzer/patienten.html

Hopelijk kan je hier iets mee, sterkte in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb er nooit last van maar mijn vader wel.
het is nooit geweest dat iedereen bij ons gezond was.
maar nu,ik heb dat ook die misselijkheid.
maar dan door MMS.
ik moet er steeds van overgeven.
dus die misselijkheid is misschien door de medicijnen.
tip 1:tegen misselijkheid begin met een beetje en dan elke keer een beetje meer.
dat helpt nu geef ik niet meer over.
nu de rugpijn.
ik zou misschien pijnstiller slikken maar dat lijkt me niet handig dus nu de enige echte tip: een bio-mat bestellen.

en ook dit op raad van mijn moeder:googelen op:
-back pain institute (als je engels praat)
-Jesse Canone

-Pete Egoscue (volgens mijn vader heeft hij boeken geschreven)