als ik spring op de trampoline doet dat zeer in mijn onderrug wat is dat?

Toegevoegd na 5 minuten:
Als ik aan het springen ben op mijn trampolineen als ik land op mijn voeten doet dat erg zeer in mijn onderrugg een soort stoot wat is er dan ana de hand?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij het landen wordt de onderrug belast, dus je kan er na een tijdje last van krijgen. Een manier om dat te verminderen is dat je iets meer door je benen buigt tijdens het landen. Zo vangen je benen de klap op en niet je rug.

Het beste antwoord

Een soort stoot klinkt als een zenuwirritatie. Het kan ook een klein rugspiertje zijn dat in de kramp schiet (hetzelfde type kramp als bij kramp in de kuit). In beide gevallen heb je waarschijnlijk een wervel vastzitten (heb je een te holle onderrug?). Orthomanuele therapie of chiropractie kunnen hier mee helpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

het kan zijn dat je onderrug daar niet tegen kan en telkens als jij dan terecht komt op de grond dan gaat er een soort knal door je onderrug waardoor het pijn doet. oplossing is heel simpel: niet meer springen want daar kan jouw lichaam niet tegen.