Waarom beweegt m'n zoon z'n mond mee met bewegingen met z'n handen?

Of hij "playbackt" met iemand mee als hij iets voorspelbaars hoort, dat doet hij onbewust mijn inziens.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat is gewoon een gewoonte; hij 'spiegelt'. Dat napraten doet hij om zich in te leven in degene die iets zegt. De meeste kinderen houden daar vanzelf weer een keer mee op, maar ik ken ook volwassenen die nog steeds 'playbacken'. Met die mensen is verder niets mis.
Het is wel zo dat je dit soort gedrag gemiddeld genomen wat vaker ziet bij mensen met een autistische stoornis.