Heeft iemand tips tegen jeuk na het zwemmen?

Na het zwemmen heb ik erg veel last van jeuk, waarschijnlijk ben ik allergisch voor chloor. Maar wat kan ik doen tegen die jeuk, want ik heb er de dag(en) erna ook nog last van.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik heb al geprobeerd om de jeuk te verminderen door me in te smeren met bodylotion e.d. Dat helpt helaas niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
19.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben ook allergisch voor chloor,
maar ja ik hou WEL van op zn tijd een keertje zwemmen!
Als ik thuis ben en ik heb 3x gedouched is t pas een beetje van me af. Maar verder kan IK er ook niks aan doen bij mezelf..

Het beste antwoord

misschien als je je van te voren insmeert met een heel dun laagje vaseline dat de chloor tijdens het zwemmen minder effect heeft op je huidt omdat de vaseline een dun filpje op je huid is en waterproof,en dus dat je na afloop minder last hebt van irritatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oké, het is zeker het proberen waard. Het klinkt wel logisch!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
slim antwoord, beter voorkomen dan achteraf er van
afkomen.

Andere antwoorden (10)

Het kan ook zijn dat je huid is uitgedroogd door het zwemwater. Smeer na het douchen bodymilk of lotion en met een beetje geluk helpt het tegen de jeuk.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je voor je reactie, maar insmeren met bodylotion helpt helaas niet. Dat had ik er even bij moeten zetten.
Dat komt wel vaker voor. Vraag je huisarts om een recept voor cetomacrogol creme. Daar zit geen parfum enzo in waar je huid dan weer op reageert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je voor je antwoord. Die creme heeft mijn moeder, dus daar mag ik vast wel wat van lenen om te kijken of dat helpt.
Je zou eens talkpoeder kunnen proberen dat wil nog wel eens helpen ook by evt rode huid
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je voor je antwoord, ik zal dit volgende week eens proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag gedaan hoor
Na het zwemmen douchen met Seba-Med. Al het chloor wordt dan uit je poriën gewassen. Niet verkeerd om daarna je toch nog in te smeren met een body-lotion of nog beter een huidolie. B.v. Kneipp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ooh dit ga ik ook zeker proberen. Ik heb nog ergens Seba-Med staan en huidolie van Kneipp is echt heel lekker :) Dank je voor je tips!
Probeer hier eens mee naar de huisarts te gaan ,ik heb zelf ook een gevoelige huid. Er zijn veel zalfjes of cremes die je arts kan voorschrijven.
Je denkt het op te lossen bij een drogist, maar als een arts even iets kan voorschrijven ben je wel van de jeuk af.
Ik had enorme last van mijn huid toen het zo erg koud was ,door een goede tip hier op GV ben ik ook gewoon naar de huisarts gegaan. Ik kreeg een goede creme, en ben van alle klachten af.Succes want jeuk kan zo lastig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb ook een gevoelige huid
en ben allergisch voor een zachte stof
ik zou ook even naar de dokter gaan
kijk anders even op: http://www.delta.tudelft.nl/nl/archief/artikel/zwemmen-zonder-chloor/18430
sorry ben niet goed in links
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor het zwemmen insmeren met jojobaolie beschermt de huid tegen uitdroging en tegen indringing van chloor.

Was me geadviseerd bij het baby-zwemmen (voor de tere babyhuid) en het werkte bij ons allebei heel fijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Smeren helpt hier helemaal niet tegen. Je moet als je uit het zwembad komt eerst even onder de douche en daarna je voorzichtig droogdeppen. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je reageert waarschijnlijk op het chloorwater.
Erg lastig maar heb je al eens geprobeerd om vóór het zwemmen goed in te smeren met een vet houdende crème.
En voor na het zwemmen heb je al wat adviezen gekregen van andere G.V.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik ga dat aanstaande week zeker proberen, het insmeren voor de tijd. En voor na de tijd heb ik een heel arsenaal aan opties nu :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop voor je dat het werkt.!
Gebruik bij een droge huid juist geen bodylotion. Klinkt raar, ik weet het. Maar bodylotion bevat erg veel water. Na het insmeren voelt je huid eventjes lekker aan maar kort daarna trekt het water (met het zachte gevoel) weg, waardoor een nog drogere huid overblijft (vaak gepaard met jeuk)
Probeer eens een vette creme bijv. lanette of cetomacrogol(nadeel is dat deze een langere inwerk tijd nodig hebben)