Mag je een digitale thermometer onder de kraan afspoelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
25.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt eraan of die waterdicht is.

Antwoorden (2)

Het voorste deel dat je gebruikt om de meting te doen kan prima onder de kraan schoon gemaakt woorden zorg er alleen voor dat je hem niet te ver onder de kraan houd zo dat de batterijen en het scherm droog blijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het schoonmaken van de thermometers
Vanwege hygiëne is het erg belangrijk om de thermometer goed te reinigen. Bij de elektronische thermometers staat de werkwijze beschreven op de gebruiksaanwijzing. Dit kan bijvoorbeeld met een doekje dat vochtig is gemaakt met alcohol of een mild reinigingsmiddel.

Je mag een elektronische thermometer niet in zijn geheel onder de kraan afspoelen.
Wel met een warm doekje en sopje.
Tijdens het schoonmaken moet je rekening houden met de breekbaarheid van de thermometer. Het gebruik van een desinfecterende vloeistof is aan te raden, zeker wanneer er een verhoogde kans is op een infectie.

Maar hier staat weer iets anders.
Dus hangt het toch af van de thermometer.
Maak de thermometer met lauw water of sop schoon (niet warmer dan 60°C). U kunt de thermometer ook met een doekje schoonvegen en daarna met medicinale alcohol (70%) reinigen en desinfecteren.
http://www.efarma.nl/pages/ItemInfo.asp?ItemID=14003481