Waarom heb ik nog steeds last van (pijn)gevoeligheid in mijn voortand nadat er drie weken geleden een gaatje is gevuld?

Drie a vier weken geleden heb ik last gehad van een gaatje in de achterkant van mijn voortand. Deze is toen gevuld door de tandarts. Sindsdien is er niks veranderd qua gevoeligheid, en heb ik alleen maar meer last gekregen. Het betreft een zeurderige/drukkende gevoeligheid(pijn) in de voortanden. Eerder was het alleen maar gevoelig met het inademen van koude lucht, maar nu ervaar ik ook druk en extreme gevoeligheid. De tandarts heeft na twee weken een foto genomen, en hierop was niks te zien behalve dan dat het gaatje dichtbij de zenuw lag, zo ook nu de vulling waarschijnlijk. Ben al meerdere keren terug geweest naar de tandarts (in vier weken tijd) omdat ik gek van de gevoeligheid wordt, maar alles ziet er goed uit volgens hem. Wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
2.1K

Antwoorden (1)

Als je pech hebt, zoals jij, dan kan het wel een paar weken duren voordat je niets meer voelt in je tand.
Dat komt, zoals je zelf ook al schrijft, omdat de vulling dicht bij de zenuw ligt.
Je bent terug gegaan en hebt foto's laten maken, hetgeen verstandig is. Er is verder niks zichtbaar vreemds aan de tand. Naar alle waarschijnlijkheid zal je nu snel merken, dat de gevoeligheid wegtrekt. Bij mij heeft het een keer een week of 6 geduurd.
Mocht je nog na een paar weken last blijven houden, dan kan je altijd een 2e mening vragen bij een andere tandarts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Had jij ook last van druk en uitstraling naar andere tanden? Hoe ben jij deze weken doorgekomen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Graag gedaan.
Ik had last van beide voortanden (de nieuwe vulling zat in de rechter voortand) en een irritant drukgevoel inderdaad. Ik heb het niet echt als pijn ervaren. Paracetamol doet wonderen ;-)