Met een tennisarm zal u wel een tenniselleboog bedoelen denk ik.
Dat is namelijk een ontsteking van uw elleboog gewricht en dit kan behandeld worden met antibiotica, in het slechtste geval met een spuitje in het gewricht met cortisone.
Ontstaat hoofdzakelijk door overbelasting.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De verschijnselen van een tennisarm (die noemen we tenniselleboog) zijn:

U voelt een pijnlijke plek aan de buitenzijde van de elleboog op en rond het bot aan de buitenzijde. Deze pijn kan doorstralen in de onderarmspieren. De pijn neemt toe bij tillen, kracht leveren met de hand en bij strekken van de pols terwijl de elleboog recht is.
Vaak is het strekken van de elleboog in de ochtend stijf en gevoelig.
Bij een golferselleboog voelt u pijn op het bot aan de binnenzijde van de elleboog, aan de onderkant. De pijn treedt dan op bij buigen.

Hele precieze symptomen en een testje staan op deze pagina (waar ik niet vanaf kan kopiëren): http://www.tenniselleboog.nl/info.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
adriana
11 jaar geleden
Mijn pijnlijke arm is dus geen tenniselleboog, maar een overbelasting. Dank voor je antwoord.
Symptomen van een tennisarm:
- pijn aan buitenzijde van de elleboog
- soms uitstralend naar onderarm(spieren), pols en hand
- zelden uitstraling naar buitenzijde bovenarm en schouder
- krachtsverlies (vooral in gestrekte elleboogstand) en mogelijk coördinatiestoornissen
- soms een typische "hard aanvoelende, gezwollen" onderarm
- het volledig strekken van de elleboog kan soms pijnlijk zijn (en beperkt). Deze klacht
treedt vnl. 's morgens op of na een langdurige stabiele houding. Vaak na een aantal buig-
en strekbewegingen van de elleboog wordt deze pijn minder
- soms pijn bij het rekken van de pols-strekkers (elleboog gestrekt en de hand in de
richting van de handpalm bewegen)
- soms zijn er ook golferselleboog-klachten aanwezig aan dezelfde arm
- aan beide armen een tenniselleboog komt bij 10% van de patiënten voo
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
adriana
11 jaar geleden
Mijn arts wilde me laten geloven dat het om een tennisarm/elleboog ging. Dit klopt niet, de verschijnselen zijn heel anders. Dank voor je antwoord.