Waarom pleisters op je ooghoeken?

Ik weet niet of iemand de film The Horse Boy heeft gezien (De Paardenjongen) maar die jongen heeft pleisters aan beide kanten van zijn ooghoeken?
Weet iemand wat voor functie dit heeft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Soms hebben schrikkerige paarden oogkleppen om niet naar de zijkanten te kunnen kijken, ik ken de film niet maar misschien wilde de jongen hetzelfde beeld hebben als een paard.

Oogkleppen

Oogklep met initialenDe oogkleppen moeten voorkomen dat een paard schrikt van onverwachte bewegingen achter hem. De oogkleppen moeten daarom zo groot zijn dat het paard er niet onderdoor kan kijken. Aan de bovenzijde van de oogkleppen zitten de windriempjes bevestigd. Deze zorgen ervoor dat de oogkleppen op hun plaats blijven zitten. Op de oogklep bevinden zich soms kleine ornamentjes in de vorm van een monogram of initialen. Bij een enkelspan tuig zit dit op beide oogkleppen, bij tweespan tuig vaak alleen aan een kant, de buitenzijde die zichtbaar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk helaas niet dat het daarvoor is.
Hij heeft namelijk niet alleen bij de paarden op en ook nog voordat hij de paarden echt "ontdekt" ... Maar toch bedankt !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn moeder heeft een tijdje met pleisters gelopen na een kleine chirurgische ingreep, misschien was dat bij deze jongen ook wel het geval.