Hoe schadelijk is waterpijpen indien je elektrische kooltjes gebruikt?

Ik benieuwd naar het antwoord aangezien ik denk dat vooral de kooltjes slecht zijn voor de gezondheid, daar zitten allerlei metalen in volgens mij die je dan binnenkrijgt. Maar met een elektrisch kooltje die je tegenwoordig hebt, heb je dat dus niet denk ik.
Mocht ik daar gelijk in hebben, is mijn vraag wat is het resterende schadelijke aan waterpijpen? Is dat het - volgens mij - geringe percentage aan nicotine, of al die damp?

Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

een waterpijp is even schadelijk als een sigaret,
het is voor een deel schadelijk door de teer in de tabak en de koolstofmonoxide die de kolen afgeven,
met een elektrisch kooltje los je een probleem van de slechte stoffen uit de kool je hebt nog wel teer uit de tabak maar daar is ook een alternatief voor stoom stenen dat zijn een soort poreuze stenen met een vloeistof erin die damp afgeeft.

dus een electrish kooltje met stoom stenen zou (bijna)niet schadelijk voor de gezondheid moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook de hitte doet schade aan je luchtwegen en longen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is niet waar ik zal je uitleggen waarom. 1. ik heb zelf waterpijp gerookt de rook is niet echt warm.
2. lang niet zo warm als stoom in de douch of sauna iniedergeval. Douchen of in een sauna gaan is niet schadelijk voor je longen nog nooit van gehoord dus dit is ontkracht.