wie kent een webshop waar ik goedkoop een bril op sterkte kan kopen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Optiek
1.9K
Amadea
10 jaar geleden
Niet verstandig om een goedkope bril te kopen als je die voor correctie nodig hebt. Je moet je hele leven met je ogen doen, dus kan je daar beter goed voor zorgen. Ga naar een goede opticien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor een reserve-, beeldscherm- of leesbril of bijvoorbeeld zonnebril op sterkte lijkt het me niet zo'n punt, tenzij je een ingewikkeld visusprobleem en/of hele afwijkende maten hebt. En als je alleen voor bepaalde gelegenheden een andere bril wilt, zoek je ook logischerwijs naar een goedkope manier. Voor een dagelijkse bril zou ik het persoonlijk niet snel doen, maar als je een vrij eenvoudige bril nodig hebt of als je simpelweg geen geld hebt om een duurdere te kopen, lijkt het me heel wat beter dan niets. Ik zou het ook een risico vinden hoor, online een bril bestellen. Maar uiteindelijk doen de goedkopere opticienketens in Nederland vaak ook weer niet heel veel meer aan maatwerk dan zo'n webshop dat zal doen. Bij de site die ik noem staat precies de neusbrugafstand, lengte van de veer en pupilhoogte in millimeters bij elk montuur vermeld. Als je precies weet wat je nodig hebt en wat je wilt, kun je er denk ik best redelijk slagen. Natuurlijk niet voor die kwaliteit die je bij de betere opticien mag verwachten, maar ik neem aan dat iemand die koopt bij een webshop dat ook niet verwacht.

Het beste antwoord

hoi ik heb 2 weken geleden bij www.brilerbij.nl een reserve bril gekocht en die bevalt eerlijk gezegd goed, had ik niet verwacht omdat je vaak hoort kunt beter naar opticien gaan. ik wou het toch een keer proberen want het scheelt me echt veel geld.
ik had mijn sterktes op mijn oude bon staan en heb via die gegevens een bril besteld, prober het ook . bril koste me € 59,- inclusief ontspiegeld en dunne glazen .
groetjes en hoop dat je hier iets aan hebt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hallo, bedankt! ik wil die bril er bij hebben maar ook wel.dat het een beetje een mooi modelletje is. ik na een kijkje op de website en er zitten wel mooie brillen tussen. mijn sterktes.heb ik.al laten opmeten dus ik kan meteen door om online.een bril te.kiezen.

Andere antwoorden (1)

http://www.brillen24.nl/ heeft enkelvoudige brillen op sterkte voor 39 euro. Inclusief coatings.

Of het echt verstandig is om op die manier een bril te bestellen, hangt een beetje af van je specifieke probleem. Als je geen ingewikkelde sterkte hebt en je hebt een beetje een gemiddeld formaat hoofd met een gemiddelde afstand tussen je ogen en hoogte van je pupillen, dan kun je er waarschijnlijk best een redelijke bril kopen. Al moet je natuurlijk niet rekenen op A-kwaliteit voor een B- of C-kwaliteit prijs. Bij afwijkende maten wordt het lastiger: een bril kan wel de juiste sterkte hebben, maar bij het juist afstellen zijn meer zaken van belang dan alleen de sterkte van de glazen. En je moet natuurlijk wel gewoon bij een opticien een oogmeting laten doen, zonder brilrecept kom je helemaal nergens via zo'n webshop.

De site heeft trouwens een garantieregeling: als je niet tevreden bent, kun je je geld terugkrijgen. En voor 39 euro val je jezelf er ook geen buil aan. Ik heb eens overwogen om er een bril te bestellen om als reserve te gebruiken. Voor een dagelijkse bril zou ik het niet snel doen, maar ik heb ook een lastig te bepalen visus en een te smal hoofd voor de meeste monturen (kom meestal uit bij de tienerbrillen), dus val toch al een beetje buiten hun doelgroep lijkt me.