hoe moet ik de pil slikken?

als ik de pil om 9 uur s avonds slik, moet ik dan ook op de avond zelf dat ik ga vrijen de pil om 9 uur slikken? of moet ik die slikken voor dat ik naar bed ga met mn vriend, of na de sex als hij al in me is klaargekomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Kimath
12 jaar geleden
condoom erbij tegen SOA en extra bescherming tegen zwangerschap is wel handig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier is het je toch ook al uitgelegd? http://www.goeievraag.nl/vraag/pil-slikken-avond-sex.166982

Antwoorden (5)

dat maakt allemaal niets uit. De pil werkt gewoon langere tijd, en als je een keer een uurtje eerder of later bent maakt niets uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke morgen of avond de zelfde tijd innemen.
Het maakt niet uit waneer of hoe laat je met je vriend naar bed gaat.Maar slik hem elke dag op ongeveer zelfde tijd.
Ik zelf vind s morgens wel makkelijk bij het tandenpoetsen
dan vergeet je hem niet zo snel.
In je stop week,is het ook veilig om te vrijen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De anticonceptiepil slik je dus elke dag! Niet alleen als je onbeschermd gaat vrijen. En dan ben je dus ook altijd beschermd tegen zwangerschap, wanneer je ook maar met je vriend vrijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees de bijsluiter: bij de meeste combinatiepillen is het zo dat je 'm 3 weken slikt, elke dag rond dezelfde tijd, en dan een stopweek houdt. Dan ben je de hele maand beschermd.
De pil verhindert de eisprong, dus vermindert de kans op zwangerschap.
Overigens zijn soortgelijke vragen al vaak gesteld, dus misschien voortaan eerst even zoeken voor je vraagt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of de bijsluiter lezen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sja, dat schijnt moeilijk te zijn, misschien vinden mensen het eng?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kon in de bijsluiter niks vinden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mamaciita: dan heb je 'm niet gelezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb m helemaal doorgespit. niks gevonden
Ze zeggen altijd dat je het op hetzelfde tijdstip moet nemen, maar naar mijn idee is het niet nodig. De pil werkt op 3 manieren:

- Het vormt een slijmprop in de baarmoedermond zodat de zaadcellen niet doordringen.
- Het maakt de baarmoederwand ongeschikt voor innesteling van een bevruchte eicel.
- De eisprong vindt niet plaats.

Ik denk niet dat als je de pil wat uurtjes later neemt dat al deze effecten opgeheven zijn. Als je vriend geen soa heeft, is de pil alleen meer dan voldoende vind ik zelf.