Mijn stukje huid is eraf wat moet ik doen

Mijn stukje huid is eraf gegaan bij mijn wijsvinger het is tussen de deur gekomen en ik liep door mijn huid is eraf heb een wond net zo groot als 2 cent
Het bloed veel ik heb het desinfecteerd
Maar nu begint het ook pijn te doen buiten de wond dus ook rond mijn nagel
Wat moet ik doen

Weet jij het antwoord?

/2500

Naar eerst hulp gaan of huisartsenpost!! Want dit moet zo snel mogelijk behandelt worden!!!

Dat het bloedt is alleen maar goed, dat betekent in ieder geval dat eventuele ziekteverwekkers er al voor een groot deel uitgespoeld zijn. Mits je nagel of de huid eromheen niet dik en warm wordt of paars / rood / blauw gaat verkleuren zie ik vooralsnog dan ook geen reden om professionele hulp in te schakelen. Als je het toevallig in huis hebt, smeer er dan wat tea tree / chi eerste hulp balsem op, dat werkt ontstekingsremmend en helpt je huid herstellen, en dek het af met een pleister. Tegen eventuele pijn kun je een paracetamol nemen en eventueel kun je een extra kussentje onder de getroffen hand / arm leggen zodat het vannacht wat hoger ligt en niet gaat kloppen. Waarschijnlijk gaat het dan met wat rust vanzelf over, en mocht dat niet zo zijn dan kun je altijd alsnog even je huisarts raadplegen. Beterschap ermee!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100