Wie van jullie heeft ervaring met oliekuur. Zoja, tegen welke kwaal en heeft het geholpen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

ik heb het een aantal jaren geleden wel een tijdje gedaan... een lepel neutrale olie in je mond en daarop 'kauwen' gedurende wel een half uur of zo... en dan de oliedrap uitspugen... het zou afvalstoffen uit het lichaam verwijderen...
als de graad van smerigheid van het hele gedoe garant stond voor de genezing van de kwalen, zou ik echt beter zijn geworden... maar helaas het was enkel heel smerig en mijn klachten (o.a. hoofdpijn)werden niet verlicht...

dit was in jaren 70... misschien bestaan er tegenwoordig beter oliekuren....

veel succes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deva, gezien je reacties op de andere antwoorden begrijp jij wel waarom jij het beste antwoord hebt gegeven.

Andere antwoorden (2)

De oliekuur, die ik hier ga beschrijven, stamt van oudsher uit de Russische volksgeneeskunde. Een zekere dr. Fedor Karach, een oncoloog uit Rusland heeft op een congres voor artsen (oncologen en bacteriologen), de zonnebloemoliekuur uit de vergetelheid gehaald. Hoe heeft hij het lef om deze eenvoudige methode voor een aantal wetenschappers te presenteren ? De oliekuur stamde als onschuldig geneesmiddel uit zijn geboortestreek, de Ukraïne. Hij vertelt tevens dat hij zelf door de oliekuur genezen is van een chronische bloedziekte, waaraan hij gedurende 15 jaren geleden had. Ook van een heftige gewrichtsontsteking genas hij in drie dagen tijd door het spoelen met olie. De oliekuur is dus in Rusland van generatie op generatie doorgegeven omdat de geneeskracht opviel onder de mensen. Het is de eenvoud die mij onmiddellijk aanspreekt.

Voor meer informatie:

http://www.paradijsvogel.nl/zonnebloemolie.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit heb ik zelf ook al opgezocht. Mijn vraag was of iemand er ervaring mee had.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen ervaring dus...
in de Ayurveda wordt veel gebruik gemaakt van behandelingen met olie, ook oliekuren.
het helpt tegen en voor van alles.
olie kan verwarmend of koele effecten hebben.
het beste google je Ayurveda en oliekuur.
veel succes!