Hoe kan ik me eigen een heel kort slaapritme aanwennen?

Ik slaap meestal pas om 1uur en moet er om 4uur uit, ik kom moeilijk uit mijn bed dan. Hoe kan ik dit ritme aanwennen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wat jij wil is te kort, met 3 uur slaap kom je in de problemen maar er zijn mensen die wel met 5 uur slaap toe kunnen. Ga daar dus naar streven. Vier uur eruit is enorm vroeg voor avondmensen als jij maar op de één of andere manier moet dat. Ik weet niet of dat door school of werk komt maar als het school is: dat gaat eens veranderen. Als het werk is: zoek ander werk, jouw werk moet door ochtendmensen worden gedaan. De hoeveelheid benodigde slaap is afhankelijk van de hoeveelheid en de kwaliteit van de slaap van de voorafgaande nacht. Bij een chronische vorm van te weinig slaap dient vaak ‘de tol’ achteraf te worden betaald. Wanneer men te weinig slaapt, creëert men een soort van 'slaapschuld', die uiteindelijk, net als een schuld bij de bank, ingelost dient te worden. Hoewel we niet kunnen wennen aan te weinig slaap, kunnen we wel gewend raken aan een slaaponthoudingsschema. Bij een dergelijk schema gaan het beoordelingsvermogen, de reactietijd en diverse andere functies achteruit. Omdat vijf uur mogelijk moet zijn moet je, zolang je om 4 uur op moet daar naar streven, dus om 11 uur naar bed en in het weekend moet je dit niet teveel verschuiven en lang uitslapen omdat je dan zondagavond weer een probleem hebt. Het is niet anders: Professor Jim Horne, directeur van het Sleep Research Centre aan de Loughborough University legt uit hoe je minder kan slapen zonder er de negatieve gevolgen van te moeten ondergaan: Om een antwoord te geven op je vraag hoe je aan minder slaap kunt wennen: Probeer nooit om een groot stuk van je slaap over te slaan. Wie zijn slaap elke dag met 45 minuten inkort, ligt tegen het einde van de week in de touwen. Ga niet verder dan 20 minuten op weekbasis en geef je lichaam de mogelijkheid om daaraan te wennen. Een middagdutje geeft het beste resultaat indien het niet langer dan 20 minuten duurt en stopt net voor u in een diepe slaap raakt. Anders zal u zich wat ‘groggy' voelen en riskeert u 's avonds de slaap niet te kunnen vatten. Programmeer jezelf. Raak je 's avonds niet in slaap of heb je last van jetlag download dan muziek van www.speedsleep.com. Deze slaapgids traint je brein om je binnen de 30 minuten in de REM-slaapfase te brengen. Verbeter de kwaliteit van je slaap. Regelmatig aan sport doen komt ook je slaap ten goede. Zorg er wel voor dat je genoeg drinkt. Dehydratatie is een sleutelfactor bij vermoeidheid.

Bronnen:
http://www.express.be/business/nl/hr/hoe-j...
http://www.neurofeedback.nl/hoeveel_slaap_...

Dat kan je niet en dat moet je ook niet willen. Want daarmee help je jezelf in de vernieling. Een mens heeft minstens 6 uur slaap per nacht nodig, anders kunnen je lichaamscellen zich niet vernieuwen en krijg je uiteindelijk geestelijke problemen. Stop eerder met je activiteiten 's avonds. Geen computerspellen en geen televisie meer na negen uur, bijvoorbeeld.

Eerder gaan slapen. Ik snap dat dat vervelend is, maar als je elke dag zo vroeg op moet, is dat toch echt de enige oplossing. Uiteindelijk went het wel.

Het risico met zo kort slapen is dat je smakeloosheid klachten kan krijgen, waardoor je slechter presteert in het dagelijks leven. Ik zie wel weer de tussen stap van 1 tot 4 is 3 uur, uur is een soort magisch nummer met slapen omdat je dan met stappen van drie niet snel beroerd wakker word, zou maar zeggen 3,6,9 uur slaap word je beter wakker dan 4.5 uur door je slaap fase waar je op dat moment in zit. Maar ik raad het je niet aan om op de drie te blijven hangen maar denk dat je het overdag wel kan merken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100